شناسهٔ خبر: 41338089 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نماینده مردم زنجان:

تقویت روابط با همسایگان بهترین راه حل برای بی‌اثرکردن تحریم‌ها است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: در شرایط کنونی بهترین راه حل برای بی اثر کردن تحریم‌ها، استفاده از ظرفیت همسایگان و توسعه فرصت های جدید دیپلماسی است.

صاحب‌خبر -

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت تقویت روابط با همسایگان در شرایط تحریمی، اظهار داشت: چه در شرایط تحریمی قرار داشته باشیم و چه از شرایط تحریمی خارج شده باشیم، توجه و اولویت دادن به ارتباط گرفتن با همسایگان یک اصل ضروری است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون که در شرایط تحریمی هستیم موضوع ارتباط گرفتن با همسایگان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد زیرا اکنون بهترین راه حل برای بی اثر کردن تحریم‌ها استفاده از ظرفیت همسایگان است.

وی با بیان اینکه در مرزهای مشترک با کشورهای همسایه می‌توانیم کالاها را مبادله کنیم، افزود: از طرف دیگر هرچه روابط تجاری با کشورهای همسایه داشته باشیم، هزینه‌ها نیز کمتر می‌شود؛ زیرا کوتاه بودن مسافت بین کشورهای مبدا و مقصد، مخارج داد و ستد را نیز کاهش می‌دهد.

طاهری ادامه داد: علاوه بر این موضوعات ایران توانسته در سال 97  به کشور عراق ۱۶ میلیارد دلار صادرات داشته باشد اما واردات ایران از عراق صفر است؛ این شرایط ظرفیت فوق العاده و استثنایی را برای ایران به وجود آورده است زیرا امکان ندارد در جهان به کشور این حجم از صادرات را داشته باشید اما در مقابل هیچ کالایی را وارد نکنیم.

این نماینده مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید همسایه‌ها را جدی بگیریم، گفت: اگر به هر کشوری این حجم از صادرات را داشته باشید و در مقابل کالایی را وارد نکنید، اصلا پذیرفتنی نیست اما عراق این فرصت را به ایران می‌دهد.

طاهری اظهار داشت: نیاز کشورهای همسایه به ایران آنقدر زیاد است که از سنگ، کلید و پریز تا لباس را می‌توان به این کشورها صادر کرد اما چنین کالاهایی را نمی‌توانیم به سایر کشورها صادر کنیم و این یک ظرفیت فوق‌العاده است برای ایران است./

پایان پیام

نظر شما