شناسهٔ خبر: 41337410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پرونده ۴ هزار میلیاردی در محمدیار به مصالحه ختم شد

ارومیه- ایرنا- رییس دادگاه بخش محمدیار گفت: پرونده چهار هزار میلیارد ریالی کارخانه قند نقده در دادگاه این بخش به سازش و مصالحه ختم شد.

صاحب‌خبر -

افشین بنیادپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر اختلاف پیش آمده در مورد مالکیت کارخانه قند نقده که ارزش آن بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال بود، به لحاظ طرح دعاوی و تشکیل پرونده‌های متعدد، اموال کارخانه توقیف و بسیاری از کارگرانی که نان آور خانواده‌های خود بودند، بیکار شدند.

وی ادامه داد: با توجه به تبعات سوء تعطیلی این کارخانه، به منظور حل ریشه‌ای این اختلاف که از سال ۱۳۹۷ پیش آمده بود، موضوع بررسی و مشخص شد که علت اصلی این مشکل، اختلاف مالی بر سر انجام معامله شکر بین طرفین بود که به سایر موضوعات تسری پیدا کرده و باعث تشدید اختلاف شده بود.

رییس دادگاه بخش محمدیار گفت: با مشخص شدن علت اصلی اختلاف و به منظور حل آن، طرفین دعوت و جلسات متعددی تشکیل که در نهایت منجر به توافق و صلح و سازش طرفین شد.

بنیادپور اظهار داشت: نتیجه این سازش راه‌اندازی مجدد و شروع به کار این کارخانه با تمام ظرفیت، بازگشت کارگران به کار خود و حتی جذب کارگران جدید در سال جهش تولید بود.

یکی از اولویت‌های قوه قضائیه کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی است اما این مهم از عوامل مختلی سرچشمه می‌گیرد و همت همگانی برای تحقق آن نیاز است.

به طور میانگین در طول یکسال ۶۰ هزار پرونده کیفری در حوزه قضائی ارومیه وارد دادسراها می‌شود.

نظر شما