شناسهٔ خبر: 41331324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دشمن با پررنگ کردن آسیب‌های اجتماعی بدنبال ناامید کردن مردم است/ حجاب مسئله‌ای فارغ از جنسیت است

مدیرکل امور بانوان استانداری استان کردستان گفت: پررنگ کردن آسییب‌های اجتماعی بیانگر مبالغه آمیز نشان دادن سیاسی کاری دشمن برای ناامیدی مردم و نشان دادن ناکارآمدی ملت ما است.

صاحب‌خبر -

لیلا آژیر  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف اظهار کرد: در جامعه ایرانی بدلیل وجود آموزه‌های دینی حجاب و عفاف هیچگاه کمرنگ نخواهد شد و ما همچنان جامعه‌ای هستیم که به اعتقادات و ملاک‌های خود پایبند بوده و اگر موردی نیز خلاف این موارد باشد نباید آنقدر بزرگنمایی شود که تصور شود جامعه ایرانی به سمت بدحجاب پیش می‌رود.

وی اعلام کرد: تغییر سلایق مردم در طول زمان موجب تغییر در نوع پوشش و لباس می‌شود و این واقعیتی است که با آن روبرو می‌شویم.

بزرگنمایی بیش از حد آسیب‌های اجتماعی در کشور ایران توسط دشمنان جنبه سیاسی دارد

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان با اشاره به اینکه دشمن امروز بدنبال نابودی خانواده‌هاست، افزود: آسیب‌های اجتماعی ناشی از شرایط حاکم برجامعه است و ما در همه جوامع جهانی بشری از جمله اروپا و آمریکا شامل پدیده‌های اجتماعی همچون فقر، فحشا، بی‌خانمانی، اعتیاد و غیره هستیم اما معتقدم بزرگنمایی بیش از حد آسیب‌های اجتماعی در کشور ایران جنبه سیاسی دارد و دشمن می‌خواهد جو ناامیدی در میان مردم ایجاد کنند.

آژیر بیان کرد: کشور ما جوانان موفق و نخبه زیادی دارد که دارای دستاوردهای فرهنگی، اجتماعی و علمی ارزشمندی بوده‌اند اما هیچگاه دشمن به این موارد نپرداخته و تنها به دنبال بزرگنمایی مشکلات و معضلاتی است که در همه جوامع وجود دارد.

رشد بورس و سرمایه‌گذاری‌ها در ایران بیانگر امید ایرانیان است

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان اضافه کرد: علیرغم تمامی مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، اما باید گفت رشد بورس و سرمایه‌گذاری‌هایی که در این راستا در کشورما انجام می‌گیرد بیانگر آن است که ایرانیان ناامید نیستند و با کار و تجارت و برنامه‌ریزی‌های گسترده همچنان امیدوارانه به زندگی خود ادامه می‌دهند.

آژیر تصریح کرد: تمامی اقشار مختلف مردم در برهه‌های مختلف از نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده‌اند و معتقدم جامعه ایرانی و زن ایرانی عفیف بوده و زنان ایرانی زنان محجبه‌ای هستند و پررنگ کردن آسییب‌های اجتماعی، مبالغه آمیز نشان دادن سیاسی کاری دشمن برای ناامیدی مردم و نشان دادن ناکارآمدی مردم است.

نشانه رفتن پوشش ایرانیان توسط دشمن چیزی جز تاکتیک دشمن علیه جامعه ما نیست

وی گفت: جامعه ایرانی همچون سایر جوامع با مشکلات زیادی درگیر است و در حوزه حجاب و عفاف می‌بینیم که در کشورهای دیگر از جمله کشورهای عربی پوشش همه بانوان به یک گونه نیست و در ایران نیز طبیعتا هر کسی براساس سلایق خود پوشش خود را متناسب با جامعه اسلامی دارد و اینکه دشمن پوشش ایرانیان را نشانه رفته‌اند چیزی جز تاکتیک دشمن علیه جامعه ما نیست.

وی عنوان کرد: حجاب و عفاف مسئله‌ای انسانی و فارغ از جنسیت است و هر دو جنس باید استانداردهای مخصوص به جامعه خود را باید رعایت کنند و زن و مرد باید باهم عفاف و حجاب را مدنظر قرار دهند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان اضافه کرد: نهادهای غیررسمی و حتی خانواده‌ها با آموزش می‌توانند زمینه‌ساز ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باشند بگونه‌ای که در سایر کشورها از سنین خردسالی بر روی توانمندسازی کودکان کار می‌کنند و این نیازمند آموزش است که ابتدا در خانواده و بعد از طریق نهادهای مختلف شکل می‌گیرد.

آموزش ارزش‌ها و هنجارها از کودکی مورد توجه باشد

آژیر بیان کرد: کودکان باید با ارز‌ش‌ها و هنجارها آشنا شوند و اگر کودک این موارد را از کودکی یاد نگیرد نباید توقع داشت که بعنوان جوان در آینده از او انتظاری داشت.

وی گفت: هر اقدامی که در زمینه مسائل ارزشی و عقیدتی و دینی انجام شود باز کم است و باید مسائل ارزشی دینی و عقیدتی به دلیل گستردگی و عمقی که دارد بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان اضافه کرد: هر مشکلی که ایجاد شود بدلیل عدم آگاهی است و نادانی و بی‌اطلاعی فرد را به معضلات و آسیب‌ها می‌کشاند و باید با روشنگری و آگاه‌سازی افراد جامعه را نسبت به مسائلی همچون اهمیت حجاب و عفاف آگاه کرد که در این راستا رسانه‌ها نقش موثری دارند.

انتهای پیام/2330/72

نظر شما