شناسهٔ خبر: 41327849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان خبر داد

پوستر رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» در همدان رونمایی شد

ناهیدی فرد، از آغاز به کار رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» در استان همدان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این رویداد گامی محکم در راستای ترویج روح مقاومت و آشنایی با وصایای شهدا است.

صاحب‌خبر -

«حمید رضا ناهیدی فرد»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  از پوستر رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» در همدان رونمایی شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه امسال هفته دفاع مقدس با چهلمین سالگرد دفاع مقدس همراه شده است گفت: دفاع مقدس یادآور خاطره و رشادت‌های رزمندگان است.

وی اضافه کرد: نمایش ایثار و فداکاری‌های رزمندگان دفاع مقدس و وصیت نامه‌های شهدا از زبان هنر و هنرمند انقلابی می‌تواند تأثیرات بسزایی در بین نسل نوجوان و جوان به همراه داشته باشد و برگزاری این رویداد می‌تواند منعکس کننده رشادت‌های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و دیگر شهدای این انقلاب در سطح بین‌المللی باشد.

ناهیدی فرد، از آغاز به کار رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» در همدان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» گامی محکم در راستای ترویج روح مقاومت و آشنایی با گنجینه‌های معنوی (وصایای شهداء) به منظور الگوسازی برای نسل نو و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه است.

وی در ادامه افزود: رویداد بین‌المللی روح مقاومت همزمان با سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آغاز شده و به مدت 110 روز تا هفته دفاع مقدس ادامه دارد و عموم علاقه مندان و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند در این رقابت شرکت نمایند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج و زنده نگه داشتن روح مقاومت و تقویت جبهه مقاومت، بازخوانی و تبلیغ وصایای شهدا جهت عمل به آنها در زندگی و کشف گنجینه‌های معنوی موجود در وصایای شهدا از جمله اهداف برگزاری این رویداد مطرح کرد.

وی با بیان اینکه بایستی وصیت‌نامه شهدا را بخوانیم و به رازهای دفاع مقدس دست پیدا کنیم و این شهدای عالیقدر را الگوی خود در همه امورزندگی قرار دهیم، تصریح کرد: وصیت نامه شهدای مقاومت اعم از شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای امنیت، ترور، امر به معروف و نهی از منکر، مدافعان حرم و ... در عرصه ملی و بین‌المللی محوریت اصلی آثار است.

«ناهیدی فرد» خاطر نشان کرد: قرآن و عترت در وصیت نامه شهداء، امام، مرجعیت و علما در وصیت نامه شهداء، دفاع از وطن و اسلام در وصیت نامه شهداء، قدس و فلسطین مظهر مقاومت، نقش و جایگاه مسجد در تربیت جامعه و تقویت محور مقاومت و مسجد در وصیت نامه شهدا از موضوعات این رویداد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رویداد «روح مقاومت» با محوریت گرامیداشت مقام شهدا، با تکیه بر ۱۱۰ روز روایت مردمی از وصایای شهدای انقلاب اسلامی از دیروز تا امروز اقدام کرده است، اضافه کرد: این جشنواره در دو بخش ملی و بین‌المللی در قالب‌های فیلم موبایلی، کلیپ و نماهنگ، صوت، پادکست و عکس نوشت برگزار می‌شود.

وی گفت: عموم علاقمندان و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد م‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت بچه‌های مسجد به آدرس bachehayemasjed.ir مراجعه کنند.

 

 

پایان پیام/580

نظر شما