شناسهٔ خبر: 41326871 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برای فراگیری آبرنگ دانستن چه نکاتی لازم است

نقش پرتره شهدا و مدرس آبرنگ گفت: هر کسی که به کار هنری علاقه‌مند است، اول باید طراحی کار کرده باشد؛ کسی که طراحی بداند، هم در آبرنگ موفق است، هم در عکاسی و ... .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، محمد اسدی جوزانی از اساتید نقاشی که پرتره‌های آبرنگ او از شهدا مشهور است، درباره شروع هنر آبرنگ گفت: هفته‌ای یک روز سمت میدان فردوس تدریس دارم و به هنرجویانی که نزد من می‌آیند، توصیه می‌کنم اگر طراحی کار نکرده‌اند، اول روند طراحی را طی کنند.

وی افزود: الان اکثر هنرجویان رشته آبرنگ، قبلش طراحی و رنگ روغن کار کرده‌اند، اما اگر طراحی کار نکرده باشند، فراگیری آبرنگ برایشان مشکل می‌شود. الحمدلله تعدادی از هنرجویانم توان کاریشان بیشتر بوده و آثارشان قابل عرضه در نمایشگاه‌ها است. البته گرایش شخصی خودم پرتره است و اگر فرصتی باشد، فقط پرتره کار می‌کنم.

این استاد ۵۳ ساله نقاشی آبرنگ تصریح کرد: مقدمه پرتره در آبرنگ، دانستن فن طراحی است. در مجموع، هر کسی که به کار هنری علاقه‌مند است، اول باید طراحی کار کرده باشد، کسی که طراحی کار کرده باشد، هم در آبرنگ موفق است هم در عکاسی و ... .

 

 

وی برای متبحر شدن در طراحی، تمرین مداوم را توصیه کرد و درباره هزینه‌های فراگیری هنر آبرنگ گفت: هنرجو باید آنقدر کار کند و کاغذ و رنگ هدر بدهد تا دستش روان و تند شود. البته متأسفانه هزینه این کار بالا است، چون کاغذ و سِت آبرنگ بسیار گران است و هر قرص یک سانتی‌متری رنگ حداقل ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

اسدی جوزانی خاطرنشان کرد: آبرنگ در تکنیک‌های نقاشی سخت است، چون تمرین بیشتری می‌خواهد و با یک خطا، ممکن است کل کار خراب شود. اما رنگ روغن و اکریلیک این اجازه را به ما می‌دهد که خطا را با رنگ‌گذاری مجدد اصلاح کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما