شناسهٔ خبر: 41325899 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

زورآزمایی المپیک و کرونا IOC و ژاپن قصدی برای لغو بازی‌ها ندارند!

روزنامه جوان

تصور می‌شد تعویق یک‌ساله المپیک چاره‌ساز باشد و بحران کرونا تا سال ۲۰۲۱ در کشور‌های مختلف دنیا فروکش کند و طی یک‌سال آینده بساط این ویروس از جهان برچیده شود و مشکلی برای برگزاری المپیک نباشد. شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن و یوریکو کویکه فرماندار توکیو هم موافقت کردند که برای برقراری ایمنی در توکیو با هم همکاری داشته باشند. اما به‌رغم تمام تلاش‌ها، ویروس منحوس کرونا همچنان دست از سر دنیا برنداشته و حالا نگرانی‌ها با نزدیک‌تر شدن به زمان برپایی المپیک بیشتر و بیشتر شده است.

صاحب‌خبر -
سرویس ورزشی جوان آنلاین:  اگرچه ژاپن به عنوان میزبان این دوره از المپیک، عملکرد نسبتاً موفقی در مقابله با کرونا داشته است، اما به تازگی نرخ ابتلا به کووید -۱۹ در توکیو افزایش داشته و آمار کرونا در ژاپن نشان می‌دهد که بیش از دو‌سوم مبتلایان مربوط به توکیو است. مسئله‌ای که ابراز نگرانی مقامات بهداشتی ژاپن را از برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک سال آینده به دنبال داشته است. متخصصان پزشکی ژاپن نگران هستند برگزاری بازی‌ها شمار مبتلایان به ویروس کرونا را افزایش دهد. دایچی موری، پزشک تیم کنترل عفونت بیمارستان دانشگاه اوساکا در این‌باره می‌گوید که اگر ما المپیک را برگزار کنیم، این عفونت‌ها افزایش خواهد یافت و هیچ شکی در این نیست که برگزاری المپیک می‌تواند خطرات بیشتری برای سلامتی مردم داشته باشد. اکنون با توجه به ممانعت از ورود افراد از خارج کشور، این ویروس به سختی تحت کنترل است، اما با برگزاری رویدادی مانند المپیک، ویروس قطعاً وارد کشور می‌شود و شمار مبتلایان افزایش می‌یابد. آتسو هامادا، استاد دانشگاه علوم پزشکی توکیو هم بر این باور است که حتی اگر واکسن کرونا نیز قبل از المپیک ساخته شود غیرممکن است که بتوان آن را در سراسر جهان پخش کرد.

باوجود این یوریکو کویکه، فرماندار توکیو معتقد است که مسابقات المپیک باید سال آینده میلادی به عنوان «نماد وحدت جهانی» در برابر همه‌گیری ویروس کرونا برگزار شود.

کمیته بین‌المللی المپیک، اما به‌رغم ابراز نگرانی‌ها و آمار رو به افزایش کرونا، هنوز تصمیمی برای لغو این رقابت‌ها نگرفته و باخ صراحتاً گفته است که در حال سازماندهی مسابقات هستیم: «لغو بازی‌ها به دلیل فشار‌هایی که بود، می‌توانست برای IOC راحت‌تر باشد، خصوصاً که ما حق بیمه هم داریم، اما در حال سازماندهی بازی‌ها هستیم، نه لغو آن. باید ببینیم آیا می‌توانیم در برنامه‌ها پیشرفتی داشته باشیم یا در خدمات ارائه شده به شرکت‌کنندگان، حمل و نقل و دیگر مسائل. بحران نشان داده ما نیاز به همبستگی بیشتری در ورزش و جامعه داریم. من امیدوارم این امر به همکاری بیشتر فدراسیون‌های بین‌المللی و سازمان‌دهندگان بازی‌ها منجر شود.»

نظر شما