شناسهٔ خبر: 41322280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساده‌انگاری مردم قزوین موجب بازگشت محدودیت‌های کرونایی می شود

قزوین - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین عادی و ساده انگاری شرایط و بی توجهی به توصیه های بهداشتی و همچنین رعایت نکردن فاصله اجتماعی را تهدیدی جدی برای سلامت مردم دانست و گفت : اگر قزوین وارد شرایط قرمز شود، محدودیت‌های کرونایی نیز دوباره اعمال خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا نجاری شامگاه دوشنبه در برنامه گفت وگوی ویژه خبری بر لزوم استفاده از ماسک برای کاهش پیامدهای موج دوم ویروس کرونا تاکید کرد و افزود : طی یکی دو هفته اخیر انجام اقدامات پرخطر و عادی انگاشتن وضعیت همانند روزهای پیش از کرونا و برپایی مراسم عزاداری، عروسی و دیگر تجمعات وضعیت استان قزوین سبب شده تا آمار مبتلایان به کرونا افزایش یابد در صورتی که با رعایت نکات بهداشتی و توجه ویژه این آمار کاهش می یافت.

وی یادآورشد : طی یکماه گذشته بیش از ۲۰۰ بیمار در استان قزوین با تشخیص کووید ۱۹ بستری شده اند که نشان میدهد هنوز نتوانسته ایم بر ویروس منحوس کرونا فائق آییم.

به گفته نجاری ، بیمارستان بوعلی سینا قزوین مرکز اصلی بستری بیماران کرونایی است و ۲۵ درصد از ۱۴۰ بیمار بستری در این بیمارستان با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت : متاسفانه در سطح این استان به طور معمول روزانه ۲ تا ۳ نفر مرگ و میر ناشی از کرونا داریم.

نجاری گسترش شیوع کووید ۱۹ در برخی شهرستانهای استان قزوین را ناشی از سهل انگاری دانست و افزود : زدن ماسک تا ۸۵ درصد مانع ابتلا به این بیماری می‌شود و اگر کسی به این ویروس مبتلا شده باشد اگر ماسک استفاده نکند، با هر سرفه میلیون‌ها ویروس را در فضا منتشر می‌کند.

وی وضعیت کرونا در شهرستان‌های آوج و آبیک را سفید اعلام کرد و گفت : هم اکنون تاکستان و بوئین زهرا زرد و قزوین نارنجی است و در صورت بی توجهی مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی متاسفانه قزوین به زودی به رنگ قرمز درمی آید.
به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین،  اگر شهر قزوین وارد شرایط قرمز شود، محدودیت‌ها دوباره در شهر اعمال می‌شود.

نظر شما