شناسهٔ خبر: 41321488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسئول بنیاد حجاب و عفاف استان کردستان:

راه اندازی بنیاد عفاف و حجاب در استان کردستان

حجت الاسلام حسینی شاهرودی،از راه اندازی بنیاد عفاف و حجاب در استان کردستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید مصطفی حسینی شاهرودی مسئول بنیاد حجاب و عفاف استان کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج ،اظهار داشت: این بنیاد عفاف وحجاب در اکثر استانها تشکیل و فعالیت می کند اما تاکنون در کردستان فعال نشده بود.

وی افزود: این بنیاد همزمان با هفته حجاب و عفاف کار خود را به صورت ویژه در استان کردستان آغاز کرد.

مسئول بنیاد حجاب و عفاف استان کردستان با اشاره به هدف راه اندازی بنیاد عفاف و حجاب در استان کردستان، بیان کرد: هدف اصلی این بنیاد راه اندازی یک تشکیلات جدید اداری نیست، بلکه سعی می‌شود که از ظرفیت‌های ایجاد شده در قانون استفاده شود.

وی افزود: مطالبه گری در حوزه عفاف و حجاب یکی از اولویت‌های اصلی این بنیاد در استان کردستان است.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی ضمن اشاره به بهره برداری از تمامی ظرفیت‌های استان برای توجه به امر عفاف و حجاب در استان کردستان،افزود: در همین راستا از بانوان فعال در حوزه کارهای فرهنگی و عفاف و حجاب برای کمک به برنامه‌های این بنیاد دعوت به همکاری شده است.

وی به وظایف متعدد ادارات و سازمان‌های دولتی متولی امر فرهنگ در حوزه عفاف و حجاب،اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ادارات و سازمان‌های دولتی مختلفی در حوزه فرهنگ مسئولیت داشته و اقداماتی نیز در راستای ترویج امر عفاف و حجاب داشته‌اند.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی افزود: حمایت و همراهی با ادارات و سازمان‌های دولتی در این بخش یکی از دیگر اولویت‌های اصلی ما به شمار می‌رود و در همین راستا در هفته جاری بالغ بر ۳۰ برنامه از سوی این بنیاد در استان با مشارکت دستگاه‌های دولتی تدوین و اجرایی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های شاخص اجرایی شده در حوزه حجاب و عفاف،افزود: از جمله برنامه‌های شاخص اجرایی شده در حوزه حجاب و عفاف می‌توان به برگزاری مسابقه پیامکی با همکاری مرکز بزرگ و صدا و سیمای مرکز کردستان، عرضه با تخفیف ۲۰ درصدی محصولات با محوریت حجاب و عفاف، تبلیغات محیطی در سراسر استان کردستان و ضبط سخنرانی‌های کوتاه از روحانیون اهل سنت و تشییع و توزیع آن در فضای مجازی اشاره کرد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: اهمیت حجاب و عفاف در دین اسلام بر کسی پوشیده نیست اما بسیاری این موضوع را مختص بانوان می‌دانند در صورتی که رعایت مصادیق حجاب و عفاف برای آقایان هم بسیار  ضروری است بنابراین همه ما باید در راستار ترویج حجاب و عفاف در جامعه تلاش کنیم.

پایان پیام/181

نظر شما