شناسهٔ خبر: 41312901 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمار جهانی ابتلا به کووید ۱۹ رکورد زد

تهران- ایرنا- به گزارش سازمان جهانی بهداشت افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته، رکورد جدیدی را به ثبت رساند و ۲۳۰ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شدند. رکورد قبلی میزان ابتلا در ۲۴ ساعت، با بیش از ۲۲۸ هزار نفر در روز جمعه گذشته به ثبت رسیده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه گاردین، بر اساس اطلاعات ردگیری دانشگاه جان هاپکینز که بر مبنای داده‌های دولتی محاسبه می‌شود، تا اوایل روز دوشنبه، در مجموع نزدیک به ۱۲.۹ میلیون مورد ابتلا به کووید ۱۹ و ۵۶۸ هزار و ۲۹۶ مورد مرگ ناشی از این بیماری در سراسر جهان ثبت شده است.
با وجود این به اعتقاد متخصصان به دلیل تاخیر در گزارش، تفاوت تعاریف، تفاوت در میزان آزمایشات انجام گرفته و گزارشات خلاف واقع در برخی کشورها، انتظار می‌رود نرخ ابتلای جهانی به این ویروس بالاتر از آمار اعلام شده باشد.
آژانس سلامت سازمان ملل متحد روز یکشنبه اعلام کرد کشور آمریکا با بیش از ۶۶ هزار مورد ثبت شده، مقام اول را دارد. بالاترین میزان ابتلا به ویروس در طول یک روز، متعلق به ایالت فلوریدا با ۱۵ هزار مورد جدید است.
بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بیشترین میزان افزایش ابتلا در کشورهای آمریکا، برزیل، هندوستان و آفریقای جنوبی به ثبت رسیده است. با وجود این نرخ مرگ ناشی از این بیماری در سراسر جهان تقریبا ثابت بوده و روزانه به پنج هزار نفر می‌رسد. البته در برخی از کشورها نرخ مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ نوسان دارد.
ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

نظر شما