شناسهٔ خبر: 41312406 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

همزمان با نشست فرماندهان سعودی با عناصر وابسته به دولت مستفی یمن

حمله موشکی و پهپادی انصارالله یمن به پایگاه‌های نظامی عربستان سعودی/ تأسیسات عظیم نفتی در منطقه «جیزان» در هم کوبیده شد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در اطلاعیه‌ای از هدف قرار دادن تأسیسات نفتی و پایگاه‌های نظامی دولت سعودی در عملیات شب گذشته‌ی یگان‌های موشکی و پهپادی انصارالله خبر داد.

صاحب‌خبر -
گروه مقاومت-رجانیوز: بامداد امروز یگان‌های موشکی و پهپادی انصارالله یمن با انجام عملیات گسترده‌ای علیه اهداف نظامی در جنوب عربستان خسارت‌ها و تلفات سنگینی به ارتش متجاوز سعودی وارد کردند.
 
به گزارش رجانیوز، تلویزیون سعودی الحدث با تایید خبر عملیات انصارالله  از واکنش پدافند هوایی ارتش عربستان به این حملات خبر داد.
 
الحدث ادامه داد: برخی تصاویر ویدیویی منتشر شده نشان می دهد که موشک‌ها و پهپادهای یمنی به اهدافی در جنوب عربستان سعودی اصابت کرده است.
 


فیلم منتشر شده از حمله موشکی و پهبادی انصارالله یمن به جنوب عربستان | دانلود فیلم 

 
همچنین سرتیپ «یحیی السریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در اطلاعیه‌ای به شرح عملیات وسیع بامداد امروز (دوشنبه) علیه تأسیسات نفتی و مواضع نظامی عربستان سعودی پرداخت.
 
به نوشته وبگاه المسیره، وی گفت که نیروهای مسلح یمن در یک عملیات وسیع، تعدادی از پایگاه‌ها و تأسیسات حیاتی و نظامی دشمن سعودی را در مناطق «جیزان»، «نجران» و «عسیر» در جنوب عربستان هدف قرار دادند.
 
یحیی السریع ادامه داد: در این حملات که به وسیله موشک‌های بالستیک و پهپادهای تهاجمی صورت گرفت، آشیانه جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه «خمیس مشیط» و فرودگاه‌های «ابها»، «جیزان» و «نجران» هدف قرار گرفت.
 
وی افزود: تأسیسات بزرگ نفتی در منطقه صنعتی «جیزان» به دقت در هم کوبیده شد. این حملات در پاسخ به «جنایت‌های دشمن» که آخرین آن جنایت استان «حجه» بود و ادامه محاصره و همچنین همزمان با سالروز جنایت «تنومه» انجام شد.
 
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه از حمله به پایگاه نظامی «تداوین» در استان «مأرب» به هنگام نشست فرماندهان سعودی با عناصر وابسته به دولت مستعفی خبر داد و گفت که در این حمله ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند.
 
یحیی سریع با تأکید بر ادامه «دفاع مشروع» گفت که این حملات تا تحقق آزادی و استقلال یمن انجام خواهد شد و نیروهای مسلح یمن تردیدی در اجرای عملیات‌های «دردناک» در آینده نیز نخواهند داشت.

 

نظر شما