شناسهٔ خبر: 41312324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح‌های کوچک مقیاس منطقه ۱۳ تهران به بهره‌برداری رسید

تهران- ایرنا- طرح‌های کوچک مقیاس منطقه ۱۳ تهران با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهرداری امروز، دوشنبه به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا در این آیین پروژه‌های پیشتاز تجمیعی ۱۵ پلاک در مساحت ۶۷۰ مترمربع افتتاح شد؛ پروژه‌های بهسازی خرد مقیاس مشارکتی شامل پاتوق‌های قنات، عابدینی و کوچه حلیمی جمعا به مساحت ٧۴٠ مترمربع با کاربری فضای سبز و تفریحی، زیباسازی _هویت آفرینی است.

پاتوق محله زاهد گیلانی نیز به مساحت ۴۵٠ مترمربع و با کاربری فضای سبز و تفریحی از دیگر پروژه‌های افتتاحی منطقه۱۳ بود.

مرتضی رحمان‌زاده، شهردار منطقه ۱۳ تهران روز دوشنبه درباره پروژه‌های این منطقه به خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد پاتوق‌ها در این منطقه بر اساس سیاست‌های شورای تهران و شهردار بوده است.

وی افزود: در گذشته این منطقه مهاجرت جدی داشت و از ۳۰۰ هزار نفر ۲۵۰ هزار نفر رسید؛ بر همین اساس مدیریت شهری منطقه باید تدبیری بیاندیشند تا شهروندان مهاجرت نکنند.

شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد: در حال حاضر صدور پروانه ساخت در این منطقه شدت گرفته و آمار رو به رشد است.

وی ادامه داد: تلاش داریم در آینده نزدیک مردم مهاجرت نکنند و حداقل‌های زندگی و زیست‌پذیری محله‌ها تامین شود.

وی با اشاره به ایجاد پاتوق‌های محلی در این منطقه، اظهار داشت: پاتوق‌ها پیش از این محل حضور معتادان بود و خانواده‌های ساکن نگران بودند اما اکنون با مشارکت شهروندان پاتوق‌ها ایجاد و امنیت برقرار شده است.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان سال پنج پاتوق به محله‌های منطقه ۱۳ اضافه شود.

منطقه ۱۳ شهردای تهران در شرق این کلانشهر قرار دارد و از شمال به خیابان دماوند، از شرق به بزرگراه یاسینی، از جنوب به خیابان پیروزی و از غرب به خیابان هفده شهریور محدود می‌شود.

نظر شما