شناسهٔ خبر: 41311038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

برخورد با ۳۵ تور گردشگری غیرمجاز در آذربایجان‌ شرقی

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌ شرقی از برخورد با ۳۵ تور گردشگری غیرمجاز در شهر تبریز در روزهای اخیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا بایرام‌زاده دوشنبه ۲۳ تیر در جمع خبرنگاران گفت: فعالیت تورهای غیرمجاز باعث به وجود آمدن مشکلات اجتماعی و زیست‌محیطی شده و این مسائل لزوم رسیدگی به وضعیت چنین تورهایی را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

وی اظهار کرد: بر اساس جلسات برگزارشده با فرماندهی انتظامی و اداره کل دادگستری استان آذربایجان شرقی، نخستین مانور برخورد با گروه‌های گردشگری غیرمجاز در تبریز انجام شد و تیم مشترک بازرسی با حضور در خروجی‌های شهر، ضمن شناسایی گروه‌های خاطی طبق مستندات پلیس فتا، از آغاز سفر آنها جلوگیری کرد. در صورت مشاهده فعالیت مجدد هر گونه تور گردشگری که از اداره کل میراث فرهنگی استان مجوز نگرفته باشند، با آنها برخورد و پرونده آنها به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌ شرقی از مردم درخواست کرد هنگام ثبت‌نام تور در فضای مجازی از ماهیت، مجاز بودن فرد حقیقی یا حقوقی از طریق شماره تلفن ۳۵۵۴۶۰۴۱ و وب‌سایت اداره کل به نشانی www.eachto.ir اطلاع یابند.

نظر شما