شناسهٔ خبر: 41310721 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در اعتراض به طرح صهیونیستی الحاق؛

تاکيد انديشمندان کشورهاي اسلامي بر حمايت از مردم فلسطين

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- وبینار «حمایت از فلسطین و کشمیر» با حضور شخصیت‌های سیاسی، اندیشمندان، پژوهشگران و رهبران مذهبی با همکاری بنیاد فلسطین پاکستان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، اندیشمندان و رهبران سیاسی و مذهبی جهان اسلام بر تداوم حمایت از مردم فلسطین و مقابله با طرح الحاق کرانه باختری تاکید کردند.
وبینار «حمایت از فلسطین و کشمیر» با حضور شخصیت‌های سیاسی، اندیشمندان، پژوهشگران و رهبران مذهبی از پاکستان، ترکیه، فلسطین، ایران، لبنان، مالزی، اندونزی و کشمیر تحت کنترل پاکستان و با همکاری بنیاد فلسطین پاکستان برگزار شد.
شرکت کنندگان در این وبینار بر موضع ثابت و اصولی خود در قبال آرمان فلسطین و حمایت از مسلمانان کشمیری به عنوان مهم‌ترین مسایل امت اسلامی تاکید کرده و حمایت کامل خود را از مقاومت فلسطین و دیگر مظلومین جهان در مقابل اشغالگران اعلام داشتند.
«صابر ابو مریم» رییس بنیاد فلسطین پاکستان ضمن محکوم کردن اهداف اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی تصریح کرد: سرزمین‌های فلسطینی حق مردم فلسطین است و هرگونه تجاوز به خاک و حقوق آنان محکوم و نمادی از ظلم و تجاوز به حقوق انسانیت محسوب می‌شود.
«مشاهد حسین سید» سناتور برجسته پاکستانی در این نشست مجازی با بیان اینکه همبستگی مسلمانان شبه قاره با فلسطین به قبل از استقلال پاکستان باز می‌گردد، افزود: پاکستان تنها کشور غیر عرب در جنگ اعراب و اسراییل بود که چهار هواپیمای جنگی رژیم صهیونیستی را منهدم کرد.
وی خاطرنشان کرد: مردم و دولت پاکستان همواره بر حمایت از مردم فلسطین در مقابل زیاده خواهی رژیم صهیونیستی تاکید داشته و هیچگاه اسراییل را به رسمیت نخواهد شناخت.
"خالد قدومی" نماینده جنبش اسلامی فلسطین (حماس) در ایران در این وبینار تداوم جنایات، کشتار‌های دسته جمعی، تجاوزگری‌های صهیونیست‌ها و اهداف شیطانی این رژیم با حمایت و همکاری کورکورانه آمریکا را تهدید جدی برای امنیت جهانی برشمرد.
وی ضمن تاکید بر اهمیت حمایت از مقاومت فلسطین و شاخه‌های نظامی آن در مبارزه با دشمن صهیونیستی، وحدت و مقاومت را تنها راه آزادی قدس دانست.
"سید محمد مرندی" و "فواد ایزدی" نمایندگان ایران در این وبینار بین المللی اظهار داشتند: طرح الحاق کرانه باختری یک توطئه آمریکایی – اسراییلی است که با هدف ایجاد هرج و مرج و تفرقه افکنی برای پیشبرد اهداف اشغالگرایانه مطرح شده است.
نمایندگان جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کردند: حل مساله فلسطین و کشمیر به عنوان مهم‌ترین مسایل پیش روی امت اسلامی بدون هماهنگی و انسجام اسلامی امکان پذیر نیست.
«ابراهیم موسوی» نماینده حزب الله لبنان در وبینار "حمایت از فلسطین و کشمیر" با انتقاد از رویکرد خیانت آمیز برخی از حاکمان عرب در قبال آرمان‌های فلسطین گفت: دشمنان امت و در رأس آن‌ها اسراییل به عمد دست به اختلاف‌افکنی می‌زنند تا از این طریق جنبش‌های آزادی خواه و مقاومت اسلامی را تضعیف کنند.
وی افزود: حزب الله و دیگر جنبش‌های مقاومت اسلامی تا زمان بیرون راندن تمام اشغالگرایان از خاک فلسطین به حمایت از برادران و خواهران فلسطینی خود ادامه خواهند داد.
یادآوری می‌رود نمایندگان و پژوهشگرانی از اندونزی، ترکیه و مالزی نیز در این وبینار بین المللی شرکت کرده و مواضع ضد اسراییلی خود را اعلام داشتند.

نظر شما