شناسهٔ خبر: 41310437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شرکت ۱۳۰ نفر از کادر تخصصی سنجش در کارگاههای آموزش مجازی کردستان

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری کارگاههای آموزش مجازی با حضور ۱۳۰ نفر از کادر تخصصی و عوامل اجرایی پایگاههای سنجش استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خلیل رنجبر پیش از ظهر امروز در جلسه ویدیو کنفرانس آزمایندگان شنوایی و بینایی پایگاه‌های سنجش که در محل سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود، امسال بیش از 28 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در برنامه ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کنند.

وی افزود: آموزش و تربیت نیروهای متخصص و کارآمد، تولید و اشاعه دانش و پژوهش در قلمرو تشخیص و پیشگیری و مداخله‌های آموزشی، درمانی و توانبخشی بهنگام در آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تأثیرگذار خواهد بود.

دبیر اجرایی ستاد هماهنگی سنجش استان کردستان با بیان اینکه تمام موارد بهداشتی در پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مدنظر قرار گرفته ورعایت خواهدشد، بیان کرد: آزمایندگان با آرامش و سعه صدر با اولیا و نوآموزانی که اولین مواجهه با فضای آموزشی را تجربه می‌کنند برخورد نمایند. 

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه در صورت وجود مشکلات احتمالی با هدایت به موقع و درست اولیا به مراحل تخصصی مشکلات نوآموزان شناسایی، پیگیری و رفع شود بر اختصاص فضای فیزیکی مناسب برای استفاده آزمایندگان سنجش در پایگاه‌ها تأکید کرد. 

رنجبر با بیان اینکه برنامه سنجش به تشخیص و رفع به موقع مشکلات نوآموزان کمک می‌کند، تصریح کرد: عدم شناخت به موقع مشکلات نوآموزان موجب می‌شود که آنها سال‌های بیشتری را در مدارس عادی مشغول به تحصیل شوند و به واسطه وجود نارسایی‌های مختلف جسمانی و یا ذهنی قادر به ادامه تحصیل نباشند.

وی تصریح کرد: این برنامه برای بیست و ششمین سال متوالی در دو مرحله اولیه و تخصصی با هدف جایدهی صحیح آموزشی و انجام مداخلات بهنگام برای تمامی نوآموزان بدوورود به دبستان (پایه اولی‌ها) استان از 15 تیرماه تا 31 شهریورماه جاری اجرا می‌شود. 

وی گفت: در این کارگاه‌ها مقدمات مباحث، اصول و شیوه‌های اجرای آزمون‌ها و مباحث تخصصی به صورت مبسوط آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/2330/72

نظر شما