شناسهٔ خبر: 41308960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد:

برخی مدیران به شکل زننده ای شومحور شده اند/نقش رسانه در امیدآفرینی

علی صالحی گفت: رسانه‌ها رسمیت خود را از مخاطبان می‌گیرند و مسئولان هم باید پاسخگو باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش یزدرسا، علی صالحی مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد در جمع اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان اشاره به ظرفیت های رسانه ای و احیای فرهنگ های ناب اسلامی گفت: متاسفانه بسیاری از فرهنگ های گذشته و گذشتگان ما از بین ما رخت بربسته که نمونه آن را در باب شهدا و خاطره های آنها مبنی بر دوری از پست ها مشاهده می کنیم اما این فرهنگ از بین رفته و لحظه به لحظه رنگ می بازد و این نیز مربوط به جامعه است.

* برخی مدیران به شکل زننده ای شومحور شده اند

صالحی تصریح کرد: برخی مدیران به شکل زننده ای شومحور شده اند و صرفا برای جلوی دوربین خود را رسانه ای می‌کنند و عملکردی از آنها مشاهده نمی شود!

 

وی با بیان اینکه نمی توان منکر مشکلات جامعه شد عنوان کردک اینکه در فضای مجازی و در رسانه‌ها فقط مشکلات بیان شود و هیچ گونه نقطه مثبتی در فعالیت‌ها دیده نشود دور از انصاف است و چه خوب است رسانه ها با تغییر زاویه دید خود به خبرهای خوب و مثبت هم بپردازند.

مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد با بیان اینکه با وجود مشکلاتی که در روند فعالیت برخی از نهادها و ادارات در دولت تدبیر و امید وجود دارد خاطرنشان کرد: فعالیت‌های موثری نیز در این دولت انجام شده و شایسته است برای امیدآفرینی در جامعه نسبت به انعکاس این فعالیت‌ها نیز اقدام شود.

* رسانه‌ها رسمیت خود را از مخاطبان می‌گیرند

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان گفت: استاندار یزد رسانه‌ها از ورود به هیچ جلسه ای منع نکرده و بارها تاکید داشته که در همه جلسات بویژه از خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دعوت شود اما گاهی دبیران جلسه درخواست می‌کنند که رسانه‌ها دعوت نشوند چون مباحثی در جلسات مطرحی می‌شود که نباید رسانه ای شود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها رسمیت خود را از مخاطبان می‌گیرند خاطرنشان کرد:: مسئولان هم باید پاسخگو باشند، همواره تلاش خود را در این مسیر داشتیم و در روزهای چهارشنبه هر هفته دیدار خصوصی اصحاب رسانه با استاندار یزد انجام می‌شود و استاندار در ارتباط با رسانه‌ها هیچ گونه منعی ندارد.

*برخی رسانه ها باید بپذیرند دیگر ابزار و قدرت رسانه در دست آنها نیست

صالحی افزود: امروز متاسفانه برخی در حوزه رسانه که در گذشته جایگاه داشتند بایستی بپذیرند که ابزار و قدرت رسانه در دست آنها نیست و افرادی دیگر در این حوزه ها نقش دارند.

مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد با اشاره به عملکرد نامطلوب برخی از روابط عمومی ادارات اظهار داشت: بیشترین جلسه هیئت رئیسه روابط عمومی‌ها را در این دوره داشته‌ایم و مدیران روابط عمومی فعالیت خوبی دارند و عمدتا در ادارات یک مسوول روابط عمومی چندین سمت را همزمان اداره می‌کند و تغییر یک مدیر روابط عمومی ساده نیست و مستلزم پیگیری و طی روند زیادی است و نیازمند استعلام از چندین رسته و همچینن واحد اداری است و با کمبود شدید نیرو در ادارات در این زمینه مواجه هستیم.

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد خواستار همکاری و همراهی بیشتر رسانه‌ها با روابط عمومی ها در زمینه اطلاع رسانی شد و افزود:خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری نقش مهمی در اطلاع رسانی دارند و بخش زیادی از تولیدات فضای مجازی و مطبوعات از طریق این رسانه‌ها تغذیه می‌شود  و رویکرد ارتباط با رسانه‌ها باید تغییر کند و نحوه اطلاع رسانی و جایگاه هر کسی باید مشخص شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما