شناسهٔ خبر: 41301386 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان+ جدول

بیش از 12 میلیون و 979 هزار تن در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند. پژوهشگران همچنین اعلام کرده‌اند که شمار مرگ و میر بر اثر همه‌گیری این بیماری به بیش از 569 هزار نفر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -
ویروس کرونا در حالی که از محدودیت‌ها و مقررات قرنطینه به تدریج در برخی نقاط جهان کاسته می‌شود، همچنان در قلمرو‌های جدیدی شیوع می‌یابد و قربانی می‌گیرد. شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان از 12 میلیون و 979 هزار نفر عبور کرد.

به گزارش اعتدال، روند افزایش مبتلایان به بیماری کووید-19 که تاکنون در 215 کشور مختلف جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-19 به بیش از 569 هزار نفر رسیده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها 7 میلیون و 559 هزار و 445 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 تاکنون بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده اند.

شیوع ویروس کرونا در چهار کشور آمریکا، برزیل، هند و روسیه با شتاب بیشتری نسبت به سایر کشورها همچنان ادامه دارد.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما این عفونت اکنون در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است و در حال حاضر هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل، پرو، شیلی و مکزیک به کانون های جدید برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

آمارها حاکی از آن است که موارد ابتلا به بیماری کووید-19 و فوت ناشی از آن در منطقه های هندوستان و آمریکای لاتین نسبت به دیگر نقاط جهان با سرعت بیشتری رو به افزایش است.

موارد ابتلا در آفریقا و جنوب آسیا هم در حال افزایش است و گزارش شده این دو منطقه تا یک ماه دیگر به اوج درگیری خواهند رسید.

کشورهای هند، روسیه، پرو، شیلی، اسپانیا، مکزیک، بریتانیا و آفریقای جنوبی به ترتیب جایگاههای سوم تا دهم جدول تعداد مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز یکشنبه 22 تیر 1399 (12 جولای 2020 میلادی) را در اینجا دنبال کنید.

آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان+ جدول

آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان+ جدول

کرونا در جهان؛ بیش‌ترین آمار روزانه مبتلایان ثبت شد
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۰ هزار و ۳۷۰ تن در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این آمار نسبت به گزارش روز ۱۲ ژوئیه افزایش یافته و بالاترین آمار روزانه محسوب می‌شود.

ایالات متحده آمریکا، برزیل، هند و آفریقای جنوبی بیش‌ترین شمار مبتلایان را در این آمار اعلام شده به خود اختصاص داده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی روز جمعه از ثبت ۲۲۸ هزار و ۱۰۲ مورد تازه ابتلا خبر داده بود.

کرونا در آمریکا
طبق اعلام دانشگاه پزشکی جان هاپکینز، تاکنون بیش از سه میلیون و 398 هزار نفر در سراسر آمریکا به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده و 137 هزار و 680 نفر از این بیماران نیز جان خود را از دست داده‌اند.

دونالد ترامپ برای اولین بار با ماسک در انظار عمومی ظاهر شد
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای اولین بار از زمان شیوع ویروس کرونا در انظار عمومی از ماسک استفاده کرده است.

او در جریان بازدید از بیمارستان نظامی والتر رید در مجاورت واشنگتن درحالی که با مجروحان جنگ و پرسنل پزشکی دیدار می کرد ماسکی سیاه به صورت داشت.

او هنگام ترک کاخ سفید گفت: "من هرگز با زدن ماسک مخالفتی نداشتم اما فکر می کنم باید در جا و زمان مناسب از آن استفاده کرد."

او قبلا گفته بود که ماسک نمی زند چون به طور منظم تست می شود و حتی جو بایدن رقیب انتخاباتی خود را به خاطر زدن ماسک مسخره کرده بود.

کرونا در برزیل
وزارت بهداشت برزیل از مرگ 71 هزار و 584 تن از بیماران کرونا در این کشور  خبر داده‌اند.
بیش از یک میلیون و 846 هزار مبتلا در برزیل ثبت شده است.

کرونا در هند
   
وزارت بهداشت هند امروز اعلام کرد: 29 هزار و 108 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شناسایی شده است.

در حال حاضر بیش از 879 هزار نفر در این کشور به کروناویروس جدید آلوده شده‌اند و 23 هزار و 187 نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا در روسیه؛ مرگ ۱۳۰ مبتلا در یک‌روز گذشته

مقامات فدراسیون روسیه اعلام کرده‌اند که در شبانه‌روز گذشته ۱۳۰ تن دیگر از مبتلایان به کرونا جان باخته‌اند. این رقم روز گذشته ۱۸۸ اعلام شده بود. این گزارش حاکی است که ۶ هزار و ۵۱۵ مورد تازه ابتلا به کرونا شناسایی و ثبت شده است.

آمار رسمی حاکی است که تاکنون ۱۱ هزار و ۳۳۵ تن در روسیه بر اثر کرونا جان باخته و ۷۲۷ هزار و ۱۶۲ تن هم مبتلا شده‌اند.

کرونا در اسپانیا
آمار شیوع کرونا در اسپانیا نشان می‌هد تعداد فوتی‌های کرونا به 28 هزار و 403 تن رسیده است. این آمار همچنین از ابتلای 300 هزار و 988 به ویروس کووید-19حکایت دارد. اسپانیا هفتمین آمار مرگ بر اثر کرونا را در جهان دارد. با این حال سرعت مرگ و میر در این کشور به شدت کاهش یافته است.

کرونا در بریتانیا
مقامات بهداشتی بریتانیا روز یکشنبه از مرگ 21 نفر در شبانه روز گذشته خبر دادند.

مجموع آمار رسمی مرگ در اثر کرونا در این کشور 44 هزار و 819 نفر است.

همچنین به گزارش وزارت بهداشت بریتانیا نتیجه آزمایش کرونا 650 نفر دیگر مثبت بوده است.

کرونا در آلمان
براساس اعلام آلمان تعداد کل مبتلایان در این کشور را به 199 هزار و 949 نفر رسانده است.

همچنین با فوت 2 نفر مبتلا به کرونا تعداد جان‌باختگان به 9 هزار و 134 نفر در آلمان رسیده است.

کرونا در ایتالیا
با فوت 9 نفر مبتلا به کرونا شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایتالیا تاکنون به 34 هزار و 954 تن رسیده است که این کشور را پس از ایالات متحده آمریکا، برزیل و انگلیس در جایگاه چهارم جهان از لحاظ قربانیان کرونا قرار می‌دهد.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در ایتالیا نیز به 243 هزار و 61 نفر رسیده است که ایتالیا را سیزدهمین کشور جهان از لحاظ مبتلایان قرار داده است.

کرونا در پرو
در پرو طبق اعلام وزارت بهداشت، مجموع مبتلایان به این بیماری به 326 هزار و 326 نفر رسیده است. همچنین در مجموع تاکنون 11870 نفر از مبتلایان به این بیماری در پرو جان خود را از دست داده‌اند. این کشور از لحاظ شمار مبتلایان در جایگاه پنجم جهان قرار گرفته است.

جان‌باختگان کرونا در مکزیک به 34 هزار و 730نفر رسید

روز گذشته 539 نفر در اثر ابتلا به کرونا در مکزیک جان خود را از دست دادند که مجموع جان‌باختگان را به 34 هزار و 730نفر رساند.

همچنین روز گذشته 6 هزار و 94 نفر مبتلای جدید در مکزیک شناسایی شدند که تعداد کل مبتلایان را به 295 هزار و 268 نفر رسانده است.

کرونا در فرانسه
تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در فرانسه به 170 هزار و 752 تن رسیده است.

تعداد کل قربانیان کرونا در فرانسه نیز با به 30 هزار و 4 تن رسیده است.

فرانسه از لحاظ شمار قربانیان کرونا در جهان پس از ایالات متحده، برزیل، انگلیس، ایتالیا و مکزیک رتبه‌ی ششم را به خود اختصاص داده است.

کرونا در ترکیه

ترکیه بیش از 212 هزار و 993  مورد ابتلا به کرونا ثبت کرده است. بر اساس اطلاعات گزارش شده از وزارت بهداشت ترکیه تاکنون شمار مرگ و میر در این کشور 5 هزار و 363 تن عنوان می‌شود.

کرونا در عربستان سعودی؛ شمار مبتلایان به بیش از 229 هزار تن رسید
در عربستان سعودی روز گذشته 2 هزار و 779 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و شمار کل مبتلایان را به 232 هزار و 259 تن رسانده است. عربستان سعودی تاکنون جان باختن 2 هزار و 223 تن را اعلام کرده است.

کرونا در چین
شمار کل مبتلایان در چین با افزایش 7 نفر تاکنون 83 هزار و 594 نفر گزارش شده است.

کرونا در افغانستان؛ شناسایی کمتر از ۱۰۰ مبتلا و ثبت ۱۶مرگ
وزارت صحت/ بهداشت افغانستان اعلام کرد که در یک شبانه روز گذشته ۸۵ مورد تازه ابتلا به کووید-۱۹در این کشور شناسایی شده است. شمار مبتلایان کرونا در افغانستان حالا به ۳۴ هزار و ۴۵۱ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت همچنین از ثبت ۱۶مرگ ناشی از کووید ۱۹در ولایات کابل، هرات و قندهار خبر داده است. شمار جان باختگان کرونا با این آمار تازه به ۱۰۱۰ نفر افزایش یافته است.

به اساس اطلاعات این نهاد با ثبت ۸۱ مورد بهبودی در میان مبتلایان کرونا، شمار بهبود یافتگان نیز به بیش از ۲۱ هزار نفر افزایش یافته است.

موارد تازه شناسایی شده بیماری در یک شبانه روز گذشته شامل؛ ۱۴مورد در کابل، ۱۸مورد در هرات، ۵ مورد در قندهار، ۲۰ مورد در بامیان، ۴ مورد در ننگرهار، ۱۰مورد در تخار، ۳ مورد در قندوز، ۸ مورد در بدخشان و در وردک، لغمان و کنر هر کدام یک مورد است.

کرونا در ایران؛ به شمار جان باختگان ۱۹۴ تن افزوده شد
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۴ بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند. به این ترتیب و بر اساس آمار دولت ایران، شمار کل جان باختگان کرونا به ۱۲ هزار و ۸۲۹ تن افزایش یافته است.

این گزارش همچنین حاکی است که در یک‌روز گذشته نتیجه آزمایش کرونا برای ۲ هزار و ۱۸۶ تن مثبت بوده و شمار کل مبتلایان کرونا به ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ تن رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از "وضعیت قرمز" ۴ استان و "وضعیت هشدار" در ۹ استان دیگر خبر داده است. به گفته سیما سادات لاری شیوع کرونا در استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و مازندران، این استان‌ها را در وضعیت قرمز قرار داده است. همچنین استان‌های تهران، فارس، کرمان، البرز، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان شرقی هم در وضعیت هشدار کرونا قرار دارند.

کرونا در کشور‌های آفریقایی
آمار‌ها نشان می‌دهند که 57 کشور در قاره آفریقا با ویروس کرونا درگیر هستند و 595 هزار و 836 نفر مبتلا و 13 هزار و 173 مورد فوتی در این کشور‌ها به ثبت رسیده است.
در این قاره موارد ابتلا به بیماری کووید-19و مرگ و میر ناشی از آن رو به افزایش است. آفریقای جنوبی، مصر، نیجریه، غنا و الجزایر به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان در این قاره را داشته اند.

کرونا در ژاپن؛ روند افزایشی شیوع کرونا در توکیو
پایتخت ژاپن روز گذشته ۲۰۶ مورد تازه ابتلا به کرونا ثبت کرده است. این چهارمین روز متوالی است که بیش از ۲۰۰ مورد ابتلا به کرونا در توکیو شناسایی و گزارش می‌شود.

توکیو پس از پایان دوره "وضعیت اضطراری" با رشد دوباره نرخ ابتلا به کووید - ۱۹ مواجه است. حدود ۸۰ درصد مبتلایان جدید در این شهر زیر ۳۰ سال هستند. ۴۸ تن از مبتلایان در کلوب‌های شبانه به بیماری کرونا دچار شده‌اند.

آمار مبتلایان روز شنبه در توکیو، بیش از نیمی از شمار کل مبتلایان در سراسر ژاپن است. روز گذشته در ژاپن ۳۸۳ تن دیگر به کرونا مبتلا شده‌اند.

در حال حاضر دو پایگاه نظامی ایالات متحده آمریکا در ژاپن در قرنطینه قرار گرفته و ۶۱ تن از نیروهای تفنگدار دریایی این هفته در اوکیناوا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

کرونا در قزاقستان؛ افزایش بی‌سابقه‌ ابتلا به 'التهاب شش'
مقامات قزاقستان می گویند در شبانه روز گذشته هزار و ۸۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. همزمان در هفته اول ماه ژوئیه شمار بی‌سابقه‌ای از موارد ابتلا به التهاب شش در قزاقستان گزارش شده است.

مقامات بهداشتی این کشور گفته‌اند بیش از ۵۶ هزار و ۸۰۰ مورد ابتلا به التهاب شش در این مدت ثبت شده که از آن جمله بیش از ۳۹ هزار تن نشانه‌هایی شبیه بیماری کرونا را دارند.

سازمان بهداشت جهانی روز جمعه اعلام کرد "احتمالا این نوع التهاب شش به دلیل شکل دیگری از ویروس کرونا است."

پیش از آن سفارت چین در قزاقستان به اتباع خود در مورد شیوع "التهاب ناشناخته شش" در این کشور هشدار داد و آن را "مرگبارتر" از بیماری کوید ۱۹ توصیف کرد. قزاقستان این ادعای سفارت چین را رد کرده است.

بر اساس آمار رسمی تا کنون در قزاقستان بیش از ۵۸ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است که از آن جمله ۳۱۳ نفر جان باخته اند.

مخالفان دولت قزاقستان می‌گویند مقامات در این کشور با هدف کم نشان دادن ابعاد گسترش ویروس کرونا، بسیاری از موارد ابتلا به آن را "ابتلا به التهاب شش" گزارش می کنند.

نظر شما