شناسهٔ خبر: 41299990 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ترامپ اعلام کرد:

پروژه ساخت ۲۴۰ مایل از دیوار مرزی مکزیک تکمیل شد

رئیس جمهور آمریکا در ادعایی تازه گفت که ظرف ماه میلادی گذشته دیوار مرزی ساخته شده در امتداد مرز آمریکا- مکزیک به جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و شیوع بیماری کووید -۱۹ کمک شایان توجهی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که پروژه احداث بخشی از دیوار مرزی با مکزیک به طول ۲۴۰ مایل تکمیل شده است و ایالات متحده آمریکا درنظر دارد تا پایان سال میلادی جاری بیش از ۴۵۰ مایل دیگر از این دیوار را احداث کند.

ترامپ در ادامه مدعی شد که ساخت این دیوار به جلوگیری از روند مهاجرت غیرقانونی و همچنین شیوع بیماری کووید -۱۹ کمک قابل توجهی کرده است.

گفتنی است که ساخت یک دیوار در امتداد مرز آمریکا- مکزیک یکی از وعده‌های اصلی ترامپ در دوران رقابتهای انتخاباتی ۲۰۱۶ بود. وی بارها گفته که این دیوار به جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان و مواد مخدر کمک می‌کند.

نکته قابل توجه آن است که رئیس جمهور آمریکا پیش از این وعده داده بود که دولت مکزیک بودجه ساخت این دیوار مرزی را تأمین خواهد کرد؛ وعده‌ای که هنوز عملی نشده است.

از سوی دیگر، مخالفان ترامپ در حزب دموکرات آمریکا این پروژه را «نژادپرستانه» خوانده و خواستار مسدود کردن بودجه آن هستند. آنها همچنین رئیس جمهور آمریکا را به ساختن و پرداختن یک بحران مهاجرتی جعلی متهم می‌کنند.

نظر شما