شناسهٔ خبر: 41290481 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

تردید گزینه اصلی مدیر عاملی پرسپولیس

صاحب‌خبر -

 

 

محمد علیپور از چهره‌های پشت صحنه اما موثر شکل گیری باشگاه نفت تهران در دوره اوجش در سالهای گذشته بوده که با وجود مسئولیت اصلی، هرگز نامی از او در مطبوعات مطرح نبود و او علاقه داشت از پشت پرده کارها را دنبال کند؛ نفت تهران در دوره ثبات و نتیجه گیری که از تشکیل مجدد این تیم و بازی در لیگ دو تا حضور به عنوان یکی از قطب‌های اصلی فوتبال در سالهای گذشته لیگ را شامل می‌شد، زیر نظر علیپور فعالیت می‌کرد.
علیپور سابقه مدیریت حراست ورزش وزارتخانه نفت را در کارنامه دارد و همچنین تجارت او نیز ظاهرا معطوف به حوزه نفت و میعانات گازی است؛ با وجود آنکه در سالهای طولانی، محمد علیپور در هیات مدیره باشگاه نفت تهران حضور داشت هرگز نامش به عنوان یک چهره اصلی مطرح نبود و این مسائل به سایر مدیران باشگاه واگذار شده بود. در سوابقی که از علیپور به دست آمده گویا او برای عضویت در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در دوره ریاست حسین محلوجی نیز مطرح شده است.
وی همچنین به رشته دوومیدانی علاقه خاصی داشته و حتی مدال طلای احسان حدادی در مسابقات جوانان قهرمانی جهان تحت پوشش باشگاه دوومیدانی نفت به دست آمده است، در سفری که او با دوومیدانی‌کاران جوان ایران همراه بود؛ جالب اینکه یحیی گل محمدی قبلا توسط علیپور بعد از جدایی از پرسپولیس، به نفت تهران اضافه شده و مقام سوم لیگ را در یک فصل رویایی کسب کرده است. بنابراین کادرفنی پرسپولیس تجربه همکاری با این مدیر گمنام و بی‌هیاهو را دارد.
ماموریت حفظ تیم فعلی پرسپولیس و تقویت آن احتیاج به منابعی دارد که فقدان آن علیپور را برای پذیرش مسئولیت مردد کرده است. علی‌نژاد معاون وزیر ورزش که خود سابقه همکاری طولانی با علیپور را دارد، وی را برای مدیریت پرسپولیس نامزد کرده و در مکالمات مختلف از او قول گرفته است برای مدیریت پرسپولیس پا پیش بگذارد اما علیپور چهره‌ای نیست که بی‌گدار به آب بزند و برای حضور در جمع سرخ‌پوشان تردیدهای جدی دارد.
با توجه به دو پرونده سنگین میلیون دلاری باشگاه پرسپولیس (بدهی به برانکو ایووانکوویچ و گابریل کالدرون) و همچنین مخارج سرسام‌آور تیم برای تمدید قراردادها و فشار مالی وحشتناکی که پرسپولیس در دو ماه آینده تحمل خواهد کرد، علیپور را برای حضور در این باشگاه مردد کرده است.
آنچه مسلم است قرار نیست در درآمدهای باشگاه اتفاق خاصی رخ بدهد که بتواند با این حجم از بدهی و مخارج، در هماهنگی باشد و مدیری که هدایت باشگاه را در دسترس می‌گیرد بتواند آنها را از سر بگذراند؛ با این وصف، تمدید قرارداد با بازیکنان، حفظ تیم و تقویت پرسپولیس برای فصل آینده به هیچ وجه کار آسانی نیست و همین موضوع است که فعلا مانع از پاسخ مثبت علیپور به پرسپولیسی‌ها شده است./ ورزش سه

منصوریان: طلبم ۲ میلیارد تومان بود و بخشیدم

بعد از اعلام خبر بخشش طلب دومیلیاری علیرضا منصوریان به استقلال از سوی او، بعضی از رسانه ها اعلام کردند که کل طلب منصوریان از استقلال ۲۰۰ میلیون تومان بوده و مبلغ دومیلیارد تومان صحیح نیست! اما منصوریان امروز در اینستاگرام خود اعلام کرد که طلبش ۲ میلیارد تومان بوده! او در پستی تند و جنجالی نوشت: «هر كس به روشى افتخار ايران در آسيا رو دوست داره. خيلى دوست داشتم طلبم از استقلال عزيزم بيست ميليارد تومان بود و من بيست ميليارد تومان رو مي‌بخشيدم ولى فقط دو ميليارد تومان بود. متاسفانه بعضى از احمق‌هاى امروزى كه به عنوان سايت هوادارى به بهانه تعصب مشغول به لطمه زدن به پيكر باشگاه استقلال هستند فقط دنبال حاشيه هستند در يكى از سايت‌هاى هوادارى نوشتن طلب منصوريان دو ميليارد ريال بوده !!!!!!!! شما اگه وجودش رو داريد دو ميليون ريال به باشگاه استقلال كمك كنيد بعداً اگر لازم شد اسم و رزومه اين بنده خدا رو به شما اعلام ميكنم تا شما دوست و دشمن رو تشخيص بديد. خدايا شر اين ويروس كرونا رو از جهان كم كن تا ارامش دوباره حاكم بشه!»

بالاخره لک از پرسپولیس پنالتی خورد

مهمترین اتفاق بازی رفت تیم های پرسپولیس و ماشین سازی، پنالتی چیپ علیپور در دقایق واپسین بازی بود که حامد لک آن را مهار کرد. این اتفاق حواشی بسیاری بعد از بازی داشت و علیپور نیز به شدت مورد حمله قرار گرفت. در بازی برگشت دو تیم داور بازی در دقیقه ۸۳ بازی یک ضربه پنالتی برای پرسپولیس گرفت و این بار مهدی ترابی پشت توپ قرار گرفته و بدون ریسک، ضربه ای مطمئن را برخلاف جهت حرکت لک وارد دروازه ماشین کر تا انتقام هم تیمی خود را از ماشین و لک بگیرد. این هفتمین گل سه امتیازی ترابی برای پرسپولیس بود که او را در صدر امتیازآوران لیگ قرار می دهد. حامد لک در بازی جام حذفی هم پنالتی علی علیپور را مهار کرده بود اما سرانجام امشب دروازه اش مقابل ضربه پنالتی دقیق ترابی باز شد.

کنایه‌های تند وریا به برگزارکنندگان لیگ

وریا غفوری یکی از بازیکنانی است که به دلیل ابتلا به کرونا چند روزی است خودش را در خانه قرنطینه کرده؛ او حالا به عنوان یکی از منتقدان ادامه لیگ برتر در شرایط بحرانی کرونا در یک استوری اینستاگرامی با هشتگ «فوتبال، قاتل خاموش» طعنه های تندی را به مسئولان سازمان لیگ زد.
غفوری در صفحه شخصی اش نوشت: «اینکه باید فوتبال شروع بشه، اصلا شکی نیست مثل مشاغل دیگر، مثل کشورهای دیگر اما یک نکته وجود دارد که همه اینو میدونیم. آیا واقعا پروتکل انجام شد؟ آیا امکانات لازم برای تمام تیم های حاضر در لیگ به طور یکسان وجود دارد؟ آیا فقط یک پاسخگو وجود دارد برای بازیکنان کرونایی، اگر خدای نکرده آینده شغلی شان با مشکل مواجه شود؟ من خودم موافق از سر گیر و اتمام لیگ هستم ولی با چه تمهیداتی؟ آنهایی که امروز باد در غبغب دارن و در مورد قدرت تیمی صحبت می کنند، چند ماه پیش بد جوری آروم و بی صدا بودن! کاش شرایط و امکانات و نحوه رسیدگی ها برابر بود.»
او در پایان نوشت: «این واقعیت را نمی توان کتمان کرد که مسئولان برگزاری، باشگاه ها و کلیه عواملی که درگیر برگزاری بازی ها هستند توان لازم برای اجرای درست و دقیق پروتکل و کنترل کرونا را ندارند. ناگفته نماند که خود پروتکل نیاز به بازبینی دارد.»

نظر شما