شناسهٔ خبر: 41287178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرپرست شرکت گاز لرستان عنوان کرد:

رشد ۶۵ درصدی مصرف گاز در بخش صنعتی لرستان

گودرزی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون گازرسانی به ۶۰ واحد صنعتی انجام شده است، اظهار داشت: مصرف گاز در بخش صنعتی لرستان حدود ۶۵ درصد رشد دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « کرم گودرزی» امروز(22 تیر) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم جهت جایگزینی گاز طبیعی با سوخت‌های مایع به میزان ۲۲۰ هزار مترمکعب در ساعت با گازرسانی به نیروگاه خرم‌آباد و صنایع استان طی سه‌ماهه نخست امسال ایجاد شده است.

 

سرپرست شرکت گاز لرستان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون گازرسانی به ۶۰  واحد صنعتی انجام و شاخص حجم گاز جایگزین در صنایع نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

 

وی ادامه داد: مصرف گاز در بخش صنعتی استان لرستان حدود ۶۵ درصد رشد داشته است.

 

گودرزی ادامه داد: با توجه به اینکه گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها نقش عمده‌ای در جهش تولید، اقتصاد مقاومتی، حفظ محیط‌ زیست و سرمایه‌های ملی دارد، گازرسانی به بیش از ۲۴۱ واحد صنعتی در دستور کار سال جاری شرکت گاز استان قرار گرفته  که تاکنون ۶۰ واحد محقق و بهره برداری شده است.

 

وی گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد، تلمبه‌خانه شهید سیفی آسار، توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ خرم‌آباد و شرکت عظیم خودرو از مهم‌ترین واحدهای صنعتی گازدار شده  هستند.

 

گودرزی با اشاره به رتبه سوم استان از نظر تعداد روستاها در کشور  تصریح کرد: گازرسانی به روستاها از عوامل بسیار مهم در توسعه رفاه، مهاجرت معکوس از شهر به روستا، ایجاد اشتغال و افزایش تولید است که ضریب نفوذ گازرسانی به جمعیت واجد  شرایط روستایی لرستان در حال حاضر ۸۸ درصد می باشد.

 

سرپرست شرکت گاز لرستان اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود که تمامی۲ هزار و ۳۶۲ روستای واجد شرایط لرستان تا پایان سال ۱۴۰۱ از نعمت گاز طبیعی برخوردارشده و استان به ‌عنوان سبز معرفی شود.

پایان پیام/599

برچسب‌ها:

نظر شما