شناسهٔ خبر: 41277869 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

مقتدایی با اشاره به دور دوم مذاکرات واشنگتن- بغداد:

روند بیرون انداختن آمریکایی‌ها از منطقه روبه افزایش است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مذاکرات واشنگتن- بغداد، گفت: روند بیرون انداختن آمریکایی‌ها از منطقه خاورمیانه در حال شدت یافتن است.

صاحب‌خبر -

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به آغاز دور دوم مذاکرات واشنگتن- بغداد، گفت: روند مذاکرات و تعاملات عراق و آمریکا موضوع داخلی آنها است البته سطح فراگیری و تاثیرات آن بر کل کشورهای منطقه اثر می‌گذارد به همین جهت ما همواره این پیام را داشتیم که کشورهای منطقه اجازه ندهند پای آمریکایی‌ها به منطقه باز شود یا حیطه نفوذ و حضور آنها گسترش یابد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا‌یی‌ها نشان دادند که حضورشان در منطقه تنش آفرین و خلاف مسائل منطقه است و این موضوع را کشور همسایه عراق نیز مورد نظر دارد البته عراقی‌ها نشان دادند که مخالف حضور بیگانگان در کشور خودشان هستند.

وی افزود: ملت عراق در تمام مقاطع به دنبال کاهش حضور آمریکایی‌ها بوده و روحیه ضد آمریکایی یک موضوعی منحصر به یک کشور نیست، امروز همه ملت‌های منطقه اعم از عراق، افغانستان، ایران و بسیاری از ملل دیگر نسبت به حضور آمریکا در منطقه واکنش‌های منفی دارند و به دنبال این هستند که آمریکا و سایه سنگین آن بر کشورها کاهش پیدا کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم ادامه داد: از همین رو معتقدیم دست آمریکایی‌ها در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از منطقه کوتاه‌تر می‌شود و این روند ادامه خواهد داشت. ملت‌های تمام کشورهای مسلمان مخالف سلطه بیگانگان هستند، در جریان بیداری اسلامی این موضوع به خوبی نشان داده شد./

پایان پیام

نظر شما