شناسهٔ خبر: 41272286 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین اخبار انتخاباتی آمریکا:

اطمینان ترامپ به پیروزی در انتخابات/ رویکرد بایدن در قبال ایران/ رپر مشهور آمریکایی نامزد انتخابات می شود!

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- ترامپ گفت: در انتخابات پیروز می‌شوم چون بزرگترین پایگاه رای تاریخ را دارم.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با مارک تیسن مفسر روزنامه واشنگتن پست درباره پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ابراز اطمینان کرد و در توضیح چرایی اطمینانش ادعا کرد که او «بزرگ‌ترین پایگاه رای در تاریخ سیاست (در آمریکا)» را در اختیار دارد.
وی افزود: «آیا شما قایق‌ها در فلوریدا و سراسر کشور را دیده‌اید؟ هزاران قایق هر هفته هستند. آنها هزاران قایق و دوچرخه دارند. شما موتورسواران حامی ترامپ را دیده‌اید؟ هفته قبل آنها یک صف طولانی چندین مایلی داشتند و آنها پرچمها و همه چیز همراهشان بود. من این کشور را دوست دارم و به رغم همه کارهایی که باید بکنم، احساس می‌کنم که باید کار درست را انجام دهم».
تمجید ترامپ از هواداران قایق و موتور سوارش در حالی مطرح شده که نتایج نظرسنجی‌ اخیر در آمریکا نشان می‌دهد، جو بایدن رقیب دموکرات او در انتخابات با اختلاف 4 درصدی از ترامپ پیش است

علت لغو همایش انتخابایت ترامپ در نیوهمپشایر
سفر از پیش برنامه ریزی شده دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به نیوهمپشایر برای همایش انتخاباتی لغو شد.
کاخ سفید در بیان علت لغو سفر ترامپ، مدعی شد کرونا باعث شده است این سفر انجام نشود، اما منتقدان می‌گویند خالی بودن سالن، علت لغو این سفر است.
خبرگزاری رویترز، کاخ سفید اعلام کرد، تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ در نیوهمپشایر به دلیل طوفان گرمسیری پیش رو «یک یا دو هفته» به تاخیر خواهد افتاد.

نارضایتی 67 درصد مردم آمریکا از عملکرد ترامپ
همزمان با ثبت بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در آمریکا، نظر سنجی جدید نشان می‌دهد که اکثریت مردم این کشور از مدیریت ترامپ به شدت ناراضی هستند.
نظر سنجی جدید نشان می‌دهد که 67 درصد مردم آمریکا از نحوه مدیریت ترامپ در مقابله با کرونا راضی نیستند.
تلویزیون سی ان ان اعلام کرد: نظرسنجی نشان می‌دهد که دو سوم مردم آمریکا از نحوه مدیریت ترامپ در رابطه با مدیریت مقابله با ویروس کرونا ناراضی هستند.
گفتنی است که بر اساس جدیدترین نظرسنجی «هیل – هریس»، جو بایدن، در کل کشور 4 درصد از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی این کشور پیش است. این در حالی است که ماه گذشته بر اساس نظرسنجی همین موسسه اختلاف این دو نفر 10 درصد بوده است.
 
کووید-19 از بخت پیروزی ترامپ می‌کاهد
ویروس کرونا موجب کاهش محبوبیت دونالد ترامپ شده است و همچنان از شانس وی برای تصاحب مجدد عنوان ریاست جمهوری می‌کاهد.
شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: آمریکا همچنان از نظر ابتلا به ویروس کووید-19، در جهان در رتبه اول قرار دارد. فلوریدا یکی از آلوده‌ترین ایالات آمریکا قلمداد می‌شود. دونالد ترامپ جمعه راهی این ایالت شد.
گزارشگر این شبکه گفت: دونالد ترامپ وقتی در فرودگاه میامی در ایالت فلوریدا از هواپیمایش پیاده می‌شد هم ماسک بر صورت نداشت. فلوریدا پس از تشدید روند سرایت اپیدمی ویروس کرونا در آمریکا، یکی از آلوده‌ترین ایالت‌های این کشور قلمداد می‌شود. در روز پنجشنبه تعداد مبتلایان جان باخته در این ایالت 120 نفر اعلام شد. این آمار و همچنین آمار تلفات در تگزاس با 98 قربانی، از زمان آغاز بحران کرونا بالاترین آمار‌ها از نظر تلفات بوده اند. اما رئیس جمهوری آمریکا ترجیح داد سفر خود را به اظهار نظر در باره مبارزه با قاچاق مواد مخدر و حمایت از مخالفان ونزوئلایی اختصاص دهد. عملکرد ترامپ در این سفر با نگرانی کادر درمانی فاصله زیادی داشت.
گزارشگر ادامه داد: با در نظر گرفتن شناسایی 65 هزار مبتلای جدید در روز پنجشنبه، می‌توان تصور کرد که در این کشور به زودی روزانه 100 هزار مبتلای جدید شناسایی خواهد شد. این آماری است که رقبای انتخاباتی رئیس جمهوری آمریکا در یادآوری آن کوتاهی نمی‌کنند.
گزارشگر افزود: بر اساس نظرسنجی انجام گرفته توسط شبکه‌ای بی سی که دیروز جمعه منتشر شد، دو سوم آمریکایی‌ها روش ترامپ در مواجهه با بیماری همه گیر کووید-19 را تایید نمی‌کنند. در حالی که آمریکا تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کمتر از 4 ماه فاصله دارد، ویروس کرونا همچنان از شانس ترامپ برای تصاحب دوباره کرسی ریاست جمهوری در برابر جو بایدن که در هر کجا با ماسک مشاهده می‌شود، می‌کاهد.

ترامپ در مسیر شکست قرار دارد
نظرسنجی جدید دانشگاه مانموت نشان می‌دهد که رئیس جمهور با 12 درصد اختلاف حمایت در سطح ملی در مسیر شکست از جو بایدن قرار دارد. این در حالی است که حدود سه چهارم شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند کشور در مسیر نادرست حرکت می‌کند، که نتیجه‌ای بی سابقه در این نظرسنجی است. در خصوص پاسخ به شیوع ویروس کرونا فقط 40 درصد آمریکایی‌ها عملکرد رئیس جمهور ترامپ را مناسب می‌دانند. شمار این افراد به طور مستمر کاهش یافته است.
روزنامه القدس العربی در یادداشتی برگرفته از مقاله‌ای که در خبرگزاری آلمان منتشر شد، با وارد دانستن امکان شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ترامپ را از دست خواهد داد، اما می‌تواند با جو بایدن رقیب دموکرات او کنار بیاید.

مساله مهم دموکرات ها در انتخابات 2020
سناتور دموکرات ایالت ماساچوست گفت، مساله مهم در انتخابات 2020 بیرون راندن دونالد ترامپ، فاسد و دولتش از کاخ سفید است.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ الیزابت وارن، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست و نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که به سود جو بایدن از رقابت انتخاباتی کناره گرفت تاکید کرد مهم‌ترین مساله در انتخابات 2020 آمریکا، کنار زدن ترامپ از ریاست جمهوری و قرار دادن جو بایدن به جای وی است که هم فساد شخصی دارد و هم دولتش فاسد است.
لیزابت وارن در واکنش به ایراد گرفته شده در مورد میزان هزینه‌ دموکرات‌ها در انتخابات گفت: ترامپ یک و نیم تریلیون دلار به میلیونر‌ها و میلیاردر‌ها و شرکت‌های بزرگ بخشیده است که در واقع همه آن‌ها نصیب ثروتمندان شده است و واکنش جمهوری خواهان به این موضوع چیست؟ اصلا آن را مشکل نمی‌دانند.
این سناتور دموکرات افزود، بخشی عمده از انتخابات پیش رو مربوط به کوتاهی‌های دونالد ترامپ است، ترامپ رئیس جمهوری ورشکسته است، حتی پیش از آنکه بحران کرونا آمریکا را در بر گیرد؛ به پنج ماه گذشته نگاه کنید وی رئیس جمهوری کاملا بی اراده و فاقد مدیریت است و می‌بینیم که هر روز مردم بیمار می‌شوند، می‌میرند، و علت هم این است که وی کاملا بی کفایت است. مساله هم فقط کفایت نیست؛ وی از احساسات ساده انسانی هم بی بهره است. وی هیچ نشانه‌ای از اینکه احساسی به ده‌ها هزار نفری که در سراسر این کشور مرده اند دارد، نشان نمی‌دهد. وی هیچ برنامه‌ای ندارد.
لیزابت وارن درباره تلاش ترامپ برای پنهان کردن سابقه مالیاتی خود گفت: واقعیت این است که دونالد ترامپ چیز‌های زیادی برای پنهان کردن دارد؛ از فساد شخصی خود گرفته تا دولتش که فاسد است.
این سناتور دموکرات درباره احتمال انتخاب شدنش به عنوان معاون اول بایدن گفت: انتخاب معاون اول به عهده جو بایدن است و انتخاب وی هر چه که باشد، من به صورت کامل از وی حمایت می‌کنم تا جو بایدن به کاخ سفید برسد و مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در دست دموکرات‌ها باشد.

رفتار ترامپ مانند «رئیس مافیا» است
اعضای ارشد حزب دموکرات آمریکا در واکنش به صدور حکم عفو برای مشاور سابق رئیس‌جمهور آمریکا، نظام قضایی این کشور را به باد انتقاد گرفتند.
اعضای ارشد حزب دموکرات آمریکا در واکنش به دستور عفو «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای مشاور انتخاباتی سابقش، او را به باد انتقاد گرفتند.
به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز»، «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا بامداد شنبه در مصاحبه‌ای گفت: «رئیس جمهور می‌گوید اگر به‌خاطر من دروغ بگویید، اگر برایم لاپوشانی کنید به شما پاداش می‌دهم. به ‌عبارت دیگر اگر یک موش خائن باشید و همکاری کنید، من مثل یک رئیس مافیا به‌دنبالتان می‌آیم».
شیف همچنین در حساب توئیتری خود نوشت: «با وجود ترامپ، اکنون دو نظام قضایی در آمریکا وجود دارد. یکی برای رفقای مجرم ترامپ و یکی برای دیگران».
از سوی دیگر «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت، صدور حکم عفو برای «راجر استون» مشاور انتخاباتی ترامپ در سال 2016 بار دیگر نشان داد رئیس‌جمهور آمریکا خود را فراتر از قانون می‌بیند.
«چاک شومر»، رئیس اقلیت دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا نیز در واکنش به این اقدام ترامپ، او را «رئیس‌جمهوری بی‌قانون» توصیف کرد که «وزارت دادگستری را ملعبه شخصی خود می‌داند».

 ترامپ: راجر استون مجرم نبود، «اوباما» و «بایدن» مجرمند
رئیس جمهور آمریکا در واکنش به انتقاد اعضای ارشد حزب دموکرات ضمن دفاع از مشاورانتخاباتی خود در سال 2016، «باراک اوباما« و «جو بایدن» را جنایتکار خواند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در واکنش به انتقاد تند اعضای ارشد حزب دموکرات در زمینه صدور حکم عفو برای «راجر استون» مشاور انتخاباتی خود در سال 2016، «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق و «جو بایدن» نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 را جنایتکار خواند.
ترامپ بعد از ظهر شنبه در توییتی بدین منظور نوشت: «راجر استون از سوی یک جادوگر به طورغیرقانونی شکار شد و البته هرگز نباید چنین اتفاقی می افتاد. این روی دیگر جنایتکاران است، همچون "اوباما" و "بایدن" که در کارزار انتخاباتی من جاسوسی کردند.»

برخی حامیان جمهوری‌خواه ترامپ، حمایت خود را از وی پس گرفتند
گروهی از جمهوری‌خواهان که در دوره گذشته انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا به دونالد ترامپ رأی داده بودند، با اعلام نارضایتی خود از لفاظی‌ها و عملکرد ترامپ قصد دارند در انتخابات پیش ‌رو، دست از حمایت از او بکشند.
گروهی از جمهور‌ی‌خواهان که در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا رأی داده بودند، قصد دارند در انتخابات پیش‌رو حمایت از او را رها کنند.
به نوشته وبگاه «هافینگتون پست»، این گروه از جمهوری‌خواهان در یک ویدئوی تبلیغاتی دلایل خود را برای دست کشیدن از حمایت از دونالد ترامپ عنوان کرده‌اند.
هافینگتون پست نوشته 15 نفر از حامیان دونالد ترامپ که در این ویدئو با ترامپ به مخالفت پرداخته‌اند، دروغ‌ها و لفاظی‌های تند رئیس‌جمهور آمریکا و سوء‌مدیریت وی در مقابله با بحران کرونا را دلایل دست کشیدن از او در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا عنوان کرده‌اند.
برخی از این افراد عنوان کرده‌اند که در حمایت از ترامپ احساس گناه، شرمندگی و خجالت‌زدگی دارند.
این ویدئو قرار است روز یکشنبه (فردا)، در ایالت‌های آریزونا و کارولینای شمالی از شبکه فاکس نیوز پخش شود.
این گروه از جمهوری‌خواهان بار‌ها ویدئو‌هایی را در شبکه اجتماعی «یوتیوب» منتشر کرده‌ که حاوی اظهار نظرات جمهوری‌خواهان ناراضی از ترامپ هستند که علیه ترامپ صحبت می‌کنند.
مدیر راهبردی این گروه گفته است: «تغییر عقیده و زبان به اعتراض گشودن جسارت می‌خواهد.»
وی همچنین گفت: «تحقیقات نشان می‌دهد، به منظور دستیابی به رأی‌دهندگان سر‌نوشت‌سازی که دور گذشته با ترامپ همراه شدند، مؤثر‌ترین پیام‌رسانی که به آنان اجازه تغییر عقیده را می‌دهد فردی است که مانند آنها به ترامپ رأی‌ داده است.»
گروه دیگری از جمهوری‌خواهان محافظه‌کار در آمریکا نیز در حال انتشار ویدئو‌های تبلیغاتی علیه ترامپ هستند. این گروه نیز با انتشار ویدئوی تبلیغاتی با ذکر جملاتی به انتقاد از عملکرد ترامپ پرداختند.
این گروه موسوم به «پروژه لینکلن»، یک کمیته اقدام سیاسی است که در اواخر سال 2019 در آمریکا شکل گرفت. هدف این کمیته جلو‌گیری از انتخاب مجدد ترامپ در انتخابات نوامبر 2020 است. این کمیته همچنین از «جو بایدن» نامزد بالقوه دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو در آمریکا حمایت کرده است.
در بین مؤسسان این گروه که از منتقدان ترامپ هستند، نام «جورج کانوِی» به چشم می‌خورد که همسر «کلین کانوی»، مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاست.

رویکرد بایدن در قبال ایران
مشاور سیاست خارجی نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا گفت که راهبرد دولت کنونی آمریکا در قبال ایران نتیجه معکوس داشته و «دونالد ترامپ» در رسیدن به اهدافش شکست خورده است.
«آنتونی بلینکن» مشاور سیاست خارجی «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات 2020 ایالات متحده با حضور در یکی از اندیشکده‌های آمریکایی در زمینه «ایران» و برخی مسائل مهم دیگر صحبت کرد.
به نوشته نشریه «داون» بلینکن که در اندیشکده «هادسن» حضور داشت در زمینه راهبرد دولت ترامپ در قبال ایران گفت که این راهبرد به شدت نتیجه معکوس داشت.
بلینکن که خود پیشتر معاون مشاور امنیت ملی و معاون پیشین وزیر خارجه آمریکا بود در ادامه با اشاره به خروج اشتباه دولت ترامپ از برجام گفت که برخلاف ادعای دولت ترامپ درباره مذاکره با ایران برای یک توافق بهتر و امن‌تر شدن خاورمیانه گفت که وی در هر دو هدف ناموفق بود.
وی گفت: «در واقع عکس اینها اتفاق افتاده و این عمل موجب انزوای آمریکا از شرکایی که در مذاکره برای توافق کمک می‌کردند، شد.»
بلینکن ادامه داد:«از همه بسیار مهمتر این که ایران در حال از سرگرفتن برنامه خطرناک هسته‌ای است به طوریکه این کشور را در موقعیتی قرار می‌دهد که ظرفیت بیشتری به نسبت توافق امضا شده خواهد داشت.»
وی در ادامه گفت که دولت بایدن از رویکرد روان گسیختگی دولت ترامپ در قبال ایران که جهان را در آستانه درگیری قرار داده، اجتناب می ورزد.
مشاور جو بایدن در این مصاحبه از رویکرد دولت هند در قبال کشمیر و نقض آزادی بیان علیه جامع مسلمانان این کشور انتقاد کرد و گفت در صورت انتخاب بایدن، این موضوع از اولویت‌های وی خواهد بود.
این گزارش در حالی است که روزنامه سعودی الشرق الاوسط نوشت: این تصور که به محض پیروزی جو بایدن در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا، تحریم‌های ایران لغو می‌شود تصوری ساده لوحانه است.

بایدن: آمریکا را در سازمان جهانی بهداشت حفظ خواهم کرد
جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: اگر در انتخابات پیروز شوم، آمریکا را در سازمان جهانی بهداشت حفظ خواهم کرد.

ایتارتاس: ترامپ از بخت خوبی برای انتخاب دوباره برخوردار است
دیمیتری مدودف نائب رئیس شورای امنیتی روسیه در مصاحبه با روزنامه کومسومولسکایا پراودا گفت: به نظر نمی‌رسد ترامپ از بخت خوبی برای انتخاب دوباره به سمت ریاست جمهوری در انتخابات ماه نوامبر برخوردار باشد، اما روسیه با هر دولتی (که در آمریکا روی کار بیاید) همکاری خواهد کرد.

رپر مشهور نامزد انتخابات می شود
ترامپ نامزدی کانیه وست را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با دقت دنبال می‌کند. کانیه وست، رپر مشهور آمریکایی و همسر کیم کارداشیان اعلام کرده است قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا نامزد ورود به کاخ سفید شود.




نظر شما