شناسهٔ خبر: 41262385 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بسته اخبار سیاسی ۲۱ تیر

ترور سردار سلیمانی مصداق بارز تروریسم دولتی آمریکا/طرح تامین مسکن برای افراد فاقد مسکن در کمیسیون عمران نهایی می شود

طرح تامین مسکن برای افراد فاقد مسکن یکشنبه در کمیسیون عمران نهایی می شود، به تعویق افتادن کنکور مبنای عقلانی ندارد، پرونده اعتبارنامه منتخب گچساران بسته شد، ترور سردار سلیمانی مصداق بارز تروریسم دولتی آمریکا برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان ، طرح تامین مسکن برای افراد فاقد مسکن یکشنبه در کمیسیون عمران نهایی می شود، به تعویق افتادن کنکور مبنای عقلانی ندارد، پرونده اعتبارنامه منتخب گچساران بسته شد، ترور سردار سلیمانی مصداق بارز تروریسم دولتی آمریکا از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۲۱ تیرماه است.

خبرگزاری شبستان در حوزه ارزشی، اعتقادی و دینی فعالیت های گسترده ای داشته است

«محمدحسین فرهنگی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر تقویت رسانه های دینی در کشور گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران نظام دینی است و قطعا هر قدر مبانی اعتقادی مردم قوی باشد، همان مقدار نیز سلامت جامعه تضمین می شود.

 

سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تقویت مبانی دینی در جوانان و اقشار مختلف جامعه باید اولویت نظام اسلامی باشد و این مسئله بستگی به موارد متعددی دارد که از آن جمله بحث تبلیغات است که این مسئله باید در رسانه های دینی کشور مورد تاکید قرار گیرد یعنی ما تا رسانه دینی نداشته باشیم، نمی توانیم به صورت ویژه و خاص در حوزه مبانی دینی ورود کنیم.

 

وی اضافه کرد: رسانه های دینی به صورت ریز و تخصصی مسایل و مباحث دینی را مطرح و آنها را پر رنگ می کنند و باید در کنار رسانه هایی که در کشور داریم که در حوزه عمومی در فعالیت هستند، رسانه هایی که به صورت اختصاصی به امر تبلیغ دین می پردازند نیز توجه کنیم.

 

فرهنگی بیان کرد: در حال حاضر تعدادی از رسانه های دینی در کشور در حال فعالیت هستند که البته در مواردی موازی کاری هایی صورت می گیرد و باید در این قضیه مدیریت جدی انجام شود.

 

طرح تامین مسکن برای افراد فاقد مسکن یکشنبه در کمیسیون عمران نهایی می شود

«محمدرضا رضایی کوچی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به طرح مجلس برای افرادی که توانایی تامین مسکن در شرایط موجود را ندارند ، گفت: ما در این طرح سه مسئله مهم را مورد توجه قرار دادیم اینکه زمین ارزان قیمت و زمینی که در اختیار دستگاه های دولتی است چه زمین هایی که در محدوده شهرها هستند و یا زمین هایی که می توانیم به شهرها الحاق کنیم به صورت قراردادهای 99 ساله بین مردم و انبوه سازان در اختیار افراد فاقد مسکن قرار گیرد. در واقع در این طرح بحث تامین زمین ارزان قیمت که مالک آنها دولت است، مورد تاکید قرار گرفته است.

 

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسئله دیگری که در این طرح مورد توجه قرار گرفته است، ارایه تسهیلات ارزان قیمت با نرخ تک رقمی است. ما  معتقدیم کسی با تسهیلات با نرخ 18 درصد صاحب خانه نمی شود. در حال حاضر در حال رایزنی و گفت و گو با بانک مرکزی و بانک های عامل هستیم که تسهیلات زیر 10 درصد به افراد فاقد مسکن ارایه شود. ما در این طرح بر روی دو میلیون واحد سرمایه گذاری کردیم و پیش بینی شده است که 70 درصد قیمت تمام شده یک واحد مسکونی به افراد تسهیلات ارایه شود.

 

وی اضافه کرد: در بحث تسهیلات نیز ما یک نسخه واحد برای هم نچیدیم بلکه تاکید کردیم که متناسب با دهک های مختلف جامعه سقف تسهیلات مشخص شود یعنی افرادی که دارای درآمد پایین هستند و جزو دهک های پایین جامعه هستند، تسهیلات با نرخ 6 یا 4 درصد به آنها عرضه شود.

 

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله دیگری که در این طرح مورد تاکید قرار گرفته است، بحث مصالح ساختمانی نظیر سیمان و میلگرد است که نباید این مصالح صادر شوند و باید کنترل های لازم برای تامین نیاز کشور در این رابطه انجام شود و به دلیل اینکه بازار بورس ملتهب است و این مصالح و تولیدات به بازار بورس می رود و با قیمت چند برابر عرضه می شود، نظارت جدی ای انجام شود تا این مصالح به صورت ارزان قیمت در اختیار مردم قرار گیرد.

 

به تعویق افتادن کنکور مبنای عقلانی ندارد/ جنگ رسانه ای مبنای تصمیم گیری مان نباشد

«مهرداد ویس کرمی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد احتمال به تعویق افتادن کنکور سراسری گفت: در جلسه ای که با وزیر علوم هفته گذشته در کمیسیون آموزش و تحقیقات داشتیم تصمیمی مبنی بر عدم برگزاری کنکور سراسری گرفته نشده است و قرار است با هماهنگی ستاد کرونا کنکور در همان تاریخ معین برگزار شود و اگر مشکل خاصی پیش بیاید که امکان برگزاری کنکور در این تاریخ وجود نداشته باشد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کاری که وزارت علوم به صورت جبرانی می خواهد انجام می دهد این است که تمامی رشته هایی که نیاز به کنکور ندارند داوطلبان وارد دانشگاه شوند و نیازی به حضور آنها در کنکور نباشد

 

وی با بیان اینکه برگزاری کنکور با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله یک متر و 60 سانتی متر پیش بینی شده است، گفت: به تعویق افتادن کنکور مبنای عقلانی ندارد. بنده زیاد بر سر این قضیه که کنکور باید در تاریخ معین برگزار شود، حرف شنیده ام اما سر حرفم هستم و معتقدم به عقب افتادن کنکور به ضرر دانش آموزانی است که درس خوانده اند و هیچ مبنای عقلانی ای ندارد.

 

پرونده اعتبارنامه منتخب گچساران بسته شد

«هادی طحان نظیف» در توئیتی از بسته شدن پرونده اعتبارنامه منتخب گچساران خبر داد و نوشت: پرونده اعتبارنامه منتخب گچساران بسته شد. همانطور که وعده داده بودم، نکاتی را در این خصوص عرض می‌کنم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: بررسی صلاحیت و بررسی اعتبارنامه، دو نهاد برآمده از قانون است و نتیجه هر دو، اعتبار حقوقی دارد. اولی مستند به اصل ۹۹ و دومی مستند به اصل ۹۳ قانون اساسی است. انجام دقیق آنها وظیفه شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی است و تصویب/عدم تصویب اعتبارنامه حق قانونی نمایندگان است.

وی افزود: شورای نگهبان همانطور که رسما اعلام کرد، تصمیم‌گیری راجع به اعتبارنامه نمایندگان را حق و مسئولیت قانونی نمایندگان می‌داند و نفیاً یا اثباتاً هیچ نظری بر رد یا تأیید اعتبارنامه منتخبان نداشته است. رد اعتبارنامه هیچ نماینده‌ای تضعیف‌کننده شورای نگهبان نیست.

طحان نظیف گفت: طی هفته‌های اخیر از سوی برخی افراد، مطالبی به شورای نگهبان و برخی اعضای آن منتسب شد که درست نبود؛ از روند تأیید صلاحیت آقای تاجگردون تا خبر کذب عضویت فرزند یکی از اعضای شورا در هیات مدیره یک شرکت! مبارزه با فساد با اتهام‌پراکنی و تمسک به مطالب غیرمستند سازگار نیست.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: بررسی اعتبارنامه، کاری تحقیقی است و نیازمند دقت فراوان. قضاوت نادرست واتهام‌زنی به شورای نگهبان، نهادهای امنیتی، مراجع قانونی، شعبه وکمیته تحقیق اعتبارنامه وبیش از ۱۲۰ نفر از نمایندگانی که رای موافق ندادند، درست نیست کمااینکه نمایندگانی هم که رای موافق دادند، حتما حجت داشته‌اند.

وی افزود: در انتخابات اخیر، صلاحیت برخی از بزرگان سیاست یا منسوبان مقامات عالی رتبه تأیید نشد. ۷۵ نماینده، معاون رئیس جمهوری، برخی استانداران سابق و خویشان مقامات. اصرارهای مکرر و فشارهای آشکار و پنهان نیز نتوانست کمر شورا را خم کند.

 

ترور سردار سلیمانی مصداق بارز تروریسم دولتی آمریکا است

«مجید تخت روانچی» در نشست هفته مجازی مبارزه با تروریسم، «ترور وحشیانه شهید سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه به هنگام سفر رسمی درعراق را مصداق بارز تروریسم دولتی و نقض فاحش اصول اساسی حقوق بین‌الملل دانست که مسئولیت کیفری مرتکبین این جنایت را در بر خواهد داشت.


وی همچنین سرکوب وحشیانه مردم فلسطین را بدترین نوع تروریسم معرفی کرد که باید توسط جامعه جهانی محکوم شود.


نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تنها مسیر مبارزه با تروریسم را تقویت چند جانبه‌گرایی از طریق افزایش همکاری بین‌المللی و پاسخ دسته جمعی به تروریسم دانست.


تخت‌روانچی در این جلسه که توسط مرکز مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد برگزار شد، رهیافت‌های یکجانبه‌گرایانه را مهمترین چالش برخورد با تروریسم بین‌المللی بر شمرد و افزود: اقدامات یکجانبه قهر آمیز مانع دسترسی به ابزارهای ضروری برای پاسخی جمعی به تروریسم می‌شود و تلاش‌های بین‌المللی در این زمینه را تضعیف می‌کند.


وی اقدامات قهر آمیز آمریکا علیه ایران را خشونت ساختاری در نقض حقوق بشر، حق توسعه و حق حیات مردم ایران و مصداق بارز تروریسم  و در ابعاد بزرگتر، تروریسم اقتصادی دانست که به صورت عامدانه  مردم عادی را هدف قرار داده و موجبات صدمات بسیاری شده است.


نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به اتهامات نماینده آمریکا علیه جمهوری اسلامی گفت ایران از همان ابتدا در خط مقدم مبارزه با تروریسم در منطقه در مقابله با گروه‌هایی چون داعش و القاعده بوده است و در مقابل، سیاست‌های مداخله‌گرایانه آمریکا در منطقه عامل اصلی اشاعه تروریسم در منطقه و سراسر جهان است.


تخت‌ روانچی افزود همچنین  آمریکا حامی اصلی گروهک منافقین، یکی از بدنام‌ترین گروه‌های تروریستی است که بیش از 12 هزار ایرانی و تعداد زیادی از مردم عراق را به قتل رسانده است./

 

پایان پیام/50

برچسب‌ها:

نظر شما