شناسهٔ خبر: 41262007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یک نقشه راه برای مقابله با شیوع همزمان کرونا و آنفولانزا برای کرمانشاه تعریف شود

استاندار کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی تا اوایل مهرماه یک نقشه راه برای مقابله با شیوع همزمان کرونا و آنفولانزا تهیه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا، اظهار داشت:  شهرداری کرمانشاه موظف است نسبت به جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی با دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را داشته باشد

وی ادامه داد: یکی از موضوعات دیگری که شهرداری باید به عنوان متولی امر پیگیری آن‌ها شود بحث فعالیت پارک‌ها و تجمعات موجود در آن است که علی‌رغم تذکرات صورت گرفته هنوز هیچ اقدام موثری در این خصوص صورت نگرفته است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به این موضوع که در پاییز شاهد اوج گیری هم زمان کرونا و آنفلوانزا باشیم از اداره کل صنعت، معدن و تجارت می خواهیم نسبت به افزایش میزان قابل توجه تولید ماسک و مواد شوینده اقدامات لازم را انجام دهد.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی تا اوایل مهرماه یک نقشه راه را برای مقابله با شیوع همزمان کرونا و آنفولانزا تهیه  و در اختیار ستاد استانی قرار دهد. 

یکی از گله‌مندی‌های تولیدکنندگان مواد شوینده خرید دانشگاه علوم پزشکی از خارج از استان است بازوند در این خصوص، متذکر شد: دانشگاه علوم پزشکی از واحد‌های تولیدی داخل استان مواد شوینده را تهیه کند و تا زمانی که از مواد شوینده داخل استان وجود دارد از خرید خارج از استان خودداری شود.

وی اضافه کرد: مغازه دارانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با پلمب واحد تجاری خود روبرو خواهند شد
از مسؤولان امر می‌خواهیم با ایجاد اکیپ‌های نظارتی این موضوع را ارزیابی و اقدامات لازم را در خصوص پلمب انجام دهند.

برگزاری مراسمات عزا و عروسی یکی دیگر از عوامل شیوع بیماری کرونا است، استاندار کرمانشاه در این خصوص با مخاطب قراردادن فرمانداران، گفت: از فرمانداران می‌خواهیم با برگزاری جلسه و نشست با بزرگان و معتمدین اقوام و شهرستان های خود در خصوص عدم برگزاری مراسمات عزا و عروسی تصمیمات لازم را اخذ کرده تا این تجمعات را کنترل کنند.

وی یادآور شد: در خصوص تامین 100 هزار لیتر گازوئیل برای دانشگاه علوم پزشکی و بحث تامین تعرفه pcr دستورات لازم نیز داده شده است.

انتهای پیام/پ

نظر شما