شناسهٔ خبر: 41260906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تویوتا نرم‌افزار ایمنی انسانی خودرو را به‌صورت رایگان با رقبا به اشتراک می‌گذارد

شرکت خودروسازی تویوتا (Toyota ) اعلام کرد که نرم‌افزار تخمین آسیب حادثه رانندگی خود را با خودروسازان رقیب و سایر مشاغل به‌طور رایگان برای بهبود ایمنی خودرو در سراسر جهان به اشتراک خواهد گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش آساهی نیوز، نرم‌افزار ایمنی انسانی (THUMS) که به‌منظور تجزیه‌وتحلیل میزان آسیب نمونه‌های تولیدشده رایانه‌ای از بدن انسان طراحی‌شده است، در ژانویه سال 2021 به‌طور رایگان در دسترس قرار خواهد گرفت.

 این خودروساز ژاپنی برنامه خود را برای به اشتراک گذاشتن این فناوری در زمانی اعلام کرد که توسعه خودروهای خودران و سایر فناوری‌ها به‌طور فزاینده‌ای در بین تولیدکنندگان اتومبیل به رقابت گذاشته‌شده است.

نماینده تویوتا گفت: "دوست داریم تولید ما توسط گروه‌های پیشرفته نیز کار شود تا سازوکارهای بدون راننده و سایر فناوری‌هایی که انتظار می‌رود در جامعه خودروسازی آینده وجود داشته باشد، مورداستفاده قرار گیرد."

تویوتا نرم‌افزار THUMS را در سال 2000 توسعه داد و از آن زمان به بعد پیشرفت‌های بسیاری بر روی این نرم‌افزار ایجاد کرده است. این نرم‌افزار می‌تواند بر اساس داده‌های مربوط به انسان‌های واقعی اعم از کودک سه‌ساله تا یک فرد مذکر بالغ، اندام‌های داخلی و ساختار استخوانی افراد با اندازه‌های مختلف بدن را تولید کند.

رایانه‌ها با ترکیب مدل‌های انسانی با شبیه‌ساز برخورد خودرو، تاثیرات برخورد را بر روی رانندگان، مسافران و عابران پیاده در انواع طرح‌های تصادف رانندگی ارزیابی می‌کنند. به گفته نمایندگان تویوتا، این نتایج برای توسعه کمربند ایمنی، کیسه هوا و سایر قطعات خودرو استفاده‌ می‌شود.

صنعت خودروسازی از آدمک‌های آزمایشی برای شبیه‌سازی تصادف در وسایل نقلیه استفاده می‌کند. اما تویوتا کار خود را با نرم‌افزار THUMS آغاز کرده چون استفاده از آدمک‌ها آسیب به سر و قسمت‌های داخلی بدن را به‌طور کامل بررسی نمی‌کند و آزمایش‌هایی که با استفاده از آنها انجام می‌شود معمولا وقت‌گیر و پرهزینه است.

انتهای پیام

نظر شما