شناسهٔ خبر: 41258639 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان عنوان کرد

ویروس بداخلاقی و بی بند و باری، ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فروپاشی خانواده‌ها

فاطمه افضلی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: نمی توانیم بگوییم حجاب مختص دین اسلام و فقط بانوان است، زیرا حجاب هم فرادینی و هم فراجنسیتی است.

صاحب‌خبر -

"فاطمه السادات حسینی" صبح امروز ۲۱ تیرماه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: ۲۱ تیرماه یادآور شهدای مسجد گوهرشاد است که به قانون کشف حجاب اعتراض و در مسجد تحصن کردند و رژیم منحوس رضاخانی همه آن مدافعان حیا، غیرت و حجاب را به شهادت رساند.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب یک شان از شئون انسانی و یک امر فطری و درونی است، افزود: این موضوع لطیف در طول تاریخ فراز و نشیب های فراوانی طی کرده، گاهی بسیار جبارانه و با خشونت با آن برخورد شده و گاهی محترمانه و عفیفانه با حجاب برخورد کردند، مانند حجابی که با پیروزی انقلاب، زنان مسلمان ایران به سر نمودند.

حسینی تصریح کرد: فرهنگ حجاب یک فضیلت بیرونی است و ریشه حجاب و پاکدامنی، حیاست که خداوند در وجود مردان و زنان قرار داده و عفاف و حجاب یکی از مقدس ترین باورهای اعتقادی همه ادیان آسمانی است و به ویژه در دین اسلام سفارش شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه حجاب نمادی بسیار روشن از ارزش های دینی و باورهای اعتقادی همه ملت هاست و همه ادیان الهی و حتی مکاتب بشری برای حیا و غیرت و حجاب ارزش و احترام ویژه قائل هستند گفت: همه احکام دینی فلسفه حکیمانه ای دارند که غایت همه آنها به سعادت و هدایت انسان ختم می شود و آرامش و سلامت فرد و خانواده را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه نمی توانیم بگوییم حجاب مختص دین اسلام و فقط بانوان است، زیرا حجاب هم فرادینی و هم فراجنسیتی است افزود: شاید به دلیل تفاوت های فیزیولوژی و از حیث روانی، میزان حجاب در زنان بیشتر است اما یکسری احکامی خداوند برای مردان تعریف کرده که تاکید بیشتری شده و خداوند یک تعادلی در رعایت احکام برای زنان و مردان قرار داده است.

حسینی با اشاره به اینکه این دستورات موجب رشد خانواده، امنیت اجتماعی و توسعه اقتصادی خواهد شد، اظهار کرد: اگر انسان به هویت ذاتی خود احترام گذاشته و به حکم عقل و دین پایبند باشهچد، حجاب نیز قبول و رعایت می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در ادامه با اشاره به برنامه های هفته عفاف و حجاب در کرمان گفت: با توجه به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا، اکثر فعالیت در فضای مجازی اجرا خواهد شد که با تاکید بر آموزش و شیوه فرهنگسازی است و صاحب نظران از طریق شبکه های اجتماعی توصیه‌ها و آموزش های لازم را خواهند داد.

وی افزود:برنامه‌های فرهنگی هنری در ادارات، مسابقات کتابخوانی، جلسات پرسش و پاسخ آنلاین در فضای مجازی، برپایی نمایشگاه های کوچک لباس و مد ایرانی اسلامی با رعایت پروتکل های بهداشتی و ... از دیگر برنامه هاست.

حسینی تصریح کرد: ۲۶ دستگاه متولی امر حجاب و عفاف هستند و خانواده ها انتظار دارند برای نهادینه سازی این موضوع ارزشمند که در سلامت خانواده و اجتماع اثر دارد، تلاش کرده و گزارش بدهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان بیان کرد: در ایام کنونی شاهد هستیم برای حفظ جان همه در مقابل ویروس کرونا، تبلیغات زیادی صورت می گیرد و همه فعالیت می کنند و سوال من به عنوان یک مادر این است آیا برای موضوعی مانند حیا، غیرت و حجاب که ریشه خیلی از مسائل اجتماعی و فرهنگی ماست، اینطور فرهنگسازی و اینقدر دغدغه مند تبلیغ کردیم و وقت گذاشتیم؟

وی با بیان اینکه اگر برای حجاب اینگونه فعالیت می شد، ویروس بداخلاقی و بی بند و باری که ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی و فروپاشی خانواده هاست را نداشتیم گفت: شبهات ذهنی دختران و پسرانمان را پاسخ نمی دهیم در حالی که اگر اقناع اندیشه صورت بگیرد به حجاب نیز گرایش پیدا می کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان بیان کرد: خانواده باید توجه داشته باشد دوران بلوغ جنسی حساس است و اگر مراقبت بیشتری برای سپری کردن این دوران باشد، شاهد امنیت خانواده و اجتماع خواهیم بود.

وی تصریح کرد: باید در شیوه های تربیتی و آموزش عفت و غیرت تجدیدنظر کنیم و دختران و پسران مطابق با ویژگی های فیزیولوژی و روانی تربیت شوند و نیازهای آنان شناسایی و مربیان به این نکات توجه کنند که نیاز کودک، نوجوان و جوان در شرایط و سنین مختلف چیست و چگونه برخورد کرد.

حسینی با اشاره به اینکه هفته عفاف و حجاب فقط یادآوری برای این امر مقدس است و همه مسئول هستیم و باید با استفاده از هنر، رسانه و ... فرهنگ‌سازی و تبلیغ بیشتری با دقت صورت بگیرد اظهار کرد: حجاب امروز زنان مسلمان ایران ثمره خون هزاران شهید از جان گذشته است و شعار امسال هفته عفاف و حجاب در اداره کل امور بانوان «دختران مکتب حاج قاسم سلیمانی رهروان حقیقی سیره فاطمی هستند» انتخاب شده است.

انتهای پیام

نظر شما