شناسهٔ خبر: 41247043 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بشار اسد: توافق نظامی سوریه و ایران بیانگر سطح روابط دو جانبه است

بشار اسد در دیدار با سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، توافق همکاری نظامی و تکنیکی بین ایران و سوریه را حاصل سال‌ها کار مشترک بین دو کشور دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از تسنیم، بشار اسد در دیدار با سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران ضمن ابراز خرسندی از نتایج نشست‌های سوری و ایرانی و امضای توافقنامه همکاری نظامی ، آن را بیانگر سطح روابط دو کشور دانست.

رئیس جمهوری سوریه در ادامه دیدار با سرلشکر باقری و هیئت همراه او اظهار داشت: این توافق حاصل سال‌های کار مشترک و همکاری در زمینه رویارویی با جنگ تروریستی علیه سوریه و سیاست‌های خصمانه علیه دمشق و تهران است.

سرلشکر باقری نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیتی که ایران برای ادامه روند تقویت روابط دو‌جانبه در زمینه‌های مختلف با سوریه قائل است ، دلیل آن را منافع حاصل از این روابط برای دو‌ ملت ایران و سوریه و حمایت دو کشور از یکدیگر در برابر تلاش‌های مداخله جویانه علیه تصمیمات مستقل ایران و سوریه عنوان کرد.

«علی ایوب» وزیر دفاع سوریه و «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در زمینه گسترش‌‌ همکاری‌های نظامی همه جانبه توافقنامه‌ای امضا کردند.

بر اساس گزارش المیادین ، این توافق مبتنی بر تقویت روابط نظامی و امنیتی و هماهنگی بین نیروهای مسلح دو‌ کشور است.

رسانه‌های صهیونیستی توافقنامه همکاری نظامی بین ایران و‌ سوریه را به مثابه نشان دادن خواسته‌ها و اهداف دو کشور و پیامی دو‌گانه به این رژیم ارزیابی کردند.

این رسانه‌ها اظهارات سرلشکر باقری بلافاصله پس از امضای این توافقنامه مبنی بر تصمیم ایران برای کمک به ارتش سوریه و توسعه سامانه‌های پدافند هوایی این کشور را حائز اهمیت دانستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما