شناسهٔ خبر: 41245933 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

هانی‌زاده: با اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری انتفاضه‌ای خونین شکل می‌گرفت

یک کارشناس مسائل فلسطین اظهار کرد: چنانچه طرح الحاق کرانه باختری اجرایی می‌شد انتفاضه‌ای خونین شکل می‌گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسن هانی‌زاده» با اشاره به توقف طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی گفت: با توجه به شرایط جهان و منطقه و قرار داشتن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و ضرورت حمایت لابی صهیونیست از ترامپ، این طرح با حمایت آمریکا اعلام شد.

وی گفت: ترامپ به خوبی می‌داند که بدون حمایت لابی صهیونیست امکان موفقیت در انتخابات آتی را ندارد از این رو از اعلام این طرح حمایت کرد. از سویی نتانیاهو از فرصت انتخابات امریکا استفاده کرد و این طرح را اعلام کرد که الحاق بخشی از کرانه باختری و دره رود اردن است.

این کارشناس مسائل منطقه و فلسطین با اشاره به واکنش اروپا به این طرح و نگرانی‌ها از خیزش مردمی در فلسطین اظهار کرد: به نظر این طرح با توجه به واکنش و نگرانی اروپایی‌ها از ایجاد تنش و درگیری در کرانه باختری و فلسطین و شکل گیری انتفاضه‌ای دیگر به تاخیر افتاده است در عین حال بعید است که این طرح از استراتژی نتانیاهو خارج شود.

وی با بیان اینکه اگر این طرح شکل گیرد انتفاضه‌ای خونین را شاهد خواهیم بود و از طرفی اردن توافق هایش با رژیم صهیونیستی را لغو می‌کند، گفت: مردم فلسطین اجازه نمی‌دهند چنین اتفاقی بیفتد. متاسفانه حمایت کشور‌هایی از جمله بحرین، امارات و عربستان از این طرح موجب شده تا رژیم صهیونیستی برای پیاده کردن اهدافش احساس آرامش کند.

وی ادامه داد: این طرح آنقدر نگران کننده است که حتی تشکیلات خودگردان اعلام کرده است چنانچه اجرایی شود در کنار حماس و جهاد و مردم فلسطین قرار می‌گیرد.

هانی‌زاده درباره واکنش اروپا به این طرح اظهار کرد: اروپایی‌ها از اینکه تنشی دیگر در منطقه ایجاد شود نگران هستند و نگران خیزش مردمی در فلسطین هستند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ 221

نظر شما