شناسهٔ خبر: 41239320 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ناکامی ترامپ در کاهش درآمدزایی ایران از آسمان

تلاش دولت ترامپ برای کاهش پرواز‌های هوایی از آسمان ایران ناکام ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، تلاش دولت ترامپ برای کاهش پرواز‌ها از آسمان ایران ناکام ماند.

بر این اساس، دولت ترامپ در راستای سیاست فشار حداکثری علیه تهران، طرحی را به کشور‌های عربی تحریم کننده قطر ارائه داده بود تا به این کشور اجازه دهند از آسمانشان استفاده کند. با این وجود، پیش از رسمی شدن این توافق امارات متحده عربی آن را به هم زد و طرح واشنگتن را ناکام گذاشت.

هنوز انگیزه اصلی امارات برای این کار معلوم نیست، اما به نظر می‌رسد ابوظبی خواستار گرفتن امتیاز از دوحه پیش از هر گونه توافق برای عادی سازی روابط است.

فاکس نیوز مدعی است قطر سالانه ۱۳۳ میلیون دلار به ایران برای استفاده از حریم هوایی اش پرداخت می‌کند که دولت ترامپ می‌کوشید تهران را از این درآمد محروم کند.

چهار کشور عربی عربستان، امارات متحده عربی، بحرین و مصر تحریم سال ۲۰۱۷ قطر را با ۱۳ مورد تقاضا از جمله بستن شبکه تلویزیونی الجزیره، تعطیل کردن یک پایگاه نظامی ترکیه، توقف حمایت از اخوان المسلمین و قطع روابط با ایران به دوحه ارائه دادند.

واشنگتن با همه دولت‌های درگیر از جمله قطر که میزبان بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه است، روابط محکمی دارد و این شکاف را تهدیدی برای مهار ایران تلقی می‌کند به همین دلیل سعی دارد قطر را به جبهه متحد کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس سوق دهد.

انتهای پیام/

نظر شما