شناسهٔ خبر: 41230964 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح ۲۲ واحد مسکن مددجویی در هفته دولت در استان مرکزی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از افتتاح ۲۲ واحد مسکن مددجویی در هفته دولت خبر داد و گفت: از ابتدای نهضت مسکن تاکنون ۲ هراز و ۲۶۸ واحد مسکونی به مددجویان واگذار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، زهرا امینی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در چهلمین سال تأسیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از نهادهای اصلی و تأثیرگذار در حوزه رفاه اجتماعی کشور و متولی ارتقاء سلامت اجتماعی منشأ خدمات ارزشمند تخصصی و حمایتی به گروه‏های مختلف جامعه است.

وی افزود: در آستانه گام دوم انقلاب و با گذشت ۴۰ سال از تشکیل سازمان بهزیستی و گستره مأموریت‏ها، نیازها، انتظارات و مطالبات جامعه، بهره‌مندی از پتانسیل و ظرفیت‏های مردمی در قالب شبکه‏ای از نهادهای غیردولتی فعال در کشور، به‌منظور تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی امری اجتناب‏ناپذیر است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه ۳۹ مرکز مثبت زندگی در استان دایر شد و قرار است ۲۲ فعالیت اصلی سازمان به این مراکز واگذار شود بیان داشت: ماهیانه مبلغ ۱۰ میلیون تومان یارانه به این مراکز برای ارائه خدمات با ۵ نیرو تخصیص می‌یابد.

امینی با بیان اینکه خدمات حوزه‌های اجتماعی، توان‌بخشی و پیشگیری و... در این مراکز ارائه می‌شود ادامه داد: این خدمات مخصوص مددجویان نیست و همه اقشار مختلف جامعه می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به مشکلات شیوع کرونا و اقدامات بهزیستی برای مقابله با آن تصریح کرد: در این مدت با کمک خیرین بسته‌های معیشتی و اقلام بهداشتی بین مددجویان توزیع شد و همچنین خوشبختانه تا به امروز هیچ مورد کرونایی در بین مددجویان دیده نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به تخصیص اعتبارات اشتغال‌زایی به استان گفت: در سال گذشته مبلغ ۳۳ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص پیدا کرده بود که ۲۷ میلیارد آن تحقق پیدا کرد.

به گفته وی در سال گذشته ۶۶۰ نفر از تسهیلات بند «ب» تبصره ۱۶ با سود کم ‌بهره بردند.

امینی همچنین از افتتاح ۲۲ واحد مسکن مددجویی در هفته دولت خبر داد و بیان داشت: از ابتدای نهضت مسکن تاکنون ۲ هراز و ۲۶۸ واحد مسکونی به مددجویان واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی همچنین با اشاره به آمار کودکان کار در استان اظهار داشت: از ۱۸۰ کودک کاری که در استان وجود دارد ۱۲۰ نفر از آنها از اتباع خارجی هستند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه کودک همسری در استان مرکزی وجود دارد گفت: شهرستان‌های کمیجان و خنداب بیشترین فراوانی در این بخش را دارند.

اعظم علی مددی بیان داشت: در ۶ ماهه دوم سال قبل بیشترین تماس با ۱۲۳ مربوط به همسرآزاری و کودک‌آزاری بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما