شناسهٔ خبر: 41229230 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بررسی وضعیت مهاجران کاری تاجیک در روسیه در دوران کرونا

بررسی توافقات بین تاجیکستان و روسیه در زمینه مهاجرت و اوضاع مهاجران کاری به ویژه در دوره همه گیری کرونا در نشستی آنلاین بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «گلرو جبارزاده» وزیر کار، مهاجرت و اشتغال تاجیکستان بصورت آنلاین با «دیمیتری دمیدن کو» معاون وزارت امور خارجه روسیه در امور مهاجرت دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان این دیدار اظهار شد که در سال‌های اخیر با ابتکار رئیس جمهور تاجیکستان تعدادی از اسناد مهم در زمینه همکاری برای حفاظت از حقوق، منافع و بهبود شرایط زندگی و فعالیت‌های کاری شهروندان تاجیکستان، به تصویب رسیده است.

دمیدن کو در سخنانی در مورد اقدامات دولت روسیه در زمینه ارائه برخی مزایای مربوط به اقامت و اشتغال اتباع خارجی در دوره گسترش ویروس همه گیر کرونا مانند تمدید ثبت نام و اشتغال آنها صحبت کرد.

وی افزود: تمدید زمان اقامت و فعالیت مهاجران کاری تا 15 سپتامبر و همچنین عدم مسئولیت اداری برای شهروندان خارجی در این دوره فرصت مناسبی را برای رسمی کردن سیستم قانونی مهاجران کاری فراهم می‌کند.

جبارزاده نیز به برخی از مشکلاتی که مهاجران کاری تاجیک در فدراسیون روسیه در این دوره  با آن مواجه می‌شوند اشاره کرد و خواستار مساعدت مقامات روس در حل این مشکلات شد.

روسیه مقصد اصلی مهاجرت کاری شهروندان تاجیکستان است. تعداد تقریبی مهاجران کاری تاجیک در این کشور زیر یک میلیون نفر بوده و با توجه به فصول سال این شاخص در نوسان است.

انتهای پیام/ح

نظر شما