شناسهٔ خبر: 41224030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وعده معاون وزیر بهداشت برای تأسیس دانشگاه علوم پزشکی مستقل در خوی

گروه استان‌ها-نماینده خوی و چایپاره در مجلس از وعده معاون وزیر بهداشت برای تأسیس دانشگاه علوم پزشکی مستقل در خوی خبر داد.

صاحب‌خبر -

عادل نجف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با انتقاد از وضعیت عدم تناسب امکانات و تجهیزات پزشکی خوی با ظرفیت‌های این شهر اظهار داشت: متاسفانه دانشکده علوم پزشکی پاسخگوی نیازهای شهرستان خوی نیست و با توجه به ظرفیت‌های موجود شهرستان خوی، نیازمند دانشگاه مستقل علوم پزشکی هستیم.

وی تصریح کرد: امروز خوی نیازمند جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص و نیز پرستار و سایر نیروی انسانی مرتبط در این حوزه است و بنابراین امروز شهری همچون خوی شایسته داشتن دانشگاه علوم پزشکی مستقل بوده و چون خواست عموم مردم خوی نیز همین موضوع است، به‌شدت پیگیر این مسئله هستیم.

نماینده خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی درباره علل اصلی شیوع بیماری کرونا در خوی بیان کرد: ضعف در مدیریت بیماری و نیز کمبود تجهیزات و امکانات اولیه در بیمارستان‌های جدید‌الاحداث به‌ویژه آیت‌الله خویی سبب شیوع گسترده این بیماری شده است.

وی افزود: زمانی که بدون آینده‌نگری بیمارستان‌های ناقص و تکمیل‌نشده را افتتاح می‌کنند بی‌شک چنین شرایطی نیز به وجود می‌آید و امروز با وجود تلاش‌ها و جهاد کادر درمانی، به دلیل نبود زیرساخت‌های مورد نیاز همچون آزمایشگاه‌های مجهز، بیمارستان‌ها دچار کمبود در دستگاه سی‌تی‌اسکن شده‌اند.

نجف‌زاده با انتقاد شدید از نبود دستگاه سی‌تی‌اسکن گفت: بی‌تردید زمانی که بیماری به کرونا مبتلا باشد صرفاً رفت‌ و برگشت به یک بیمارستان دیگر با فاصله زمانی و مکانی بسیار، روحیه بیمار را نابود کرده و روند درمانی وی را مشکل می‌کند در حالی‌که اگر زمان افتتاح بیمارستان، دستگاه سی‌تی‌اسکن نیز تهیه شده و صرفاً به ساخت بیمارستان اکتفا نمی‌شد امروز وضعیت بسیار متفاوت بود.

وی با اشاره به مصوبات معاون وزیر بهداشت به خوی اظهار داشت: تأسیس دانشگاه علوم پزشکی مستقل، راه‌اندازی مرکز سی‌تی‌اسکن و مرکز پی‌سی‌آر در بیمارستان آیت‌الله خویی، تعیین مرکز معین بیماران کرونایی صرفاً در بیمارستان آیت‌الله خویی با خرید و تکمیل تجهیزات بخش‌ها و افزایش فوری ظرفیت بیمارستان و فعال بودن هر چهار بیمارستان خوی شامل آیت‌الله خویی و امام خمینی(ره) و قمربنی هاشم و شهید مدنی و از سوی دیگر تأکید بر پرهیز از تجمیع بیمارستان‌های قمربنی هاشم و شهید مدنی به همراه بیمارستان تخصصی امیرالمؤمنین از جمله مهم‌ترین تصمیمات سفر معاون وزیر بهداشت به خوی بود.

انتهای پیام/7548/

نظر شما