شناسهٔ خبر: 41220207 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کدخدایی: اساسنامه کمیته ملی المپیک ایراد شرعی و قانون اساسی دارد

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره رد اساسنامه کمیته ملی المپیک

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اساسنامه کمیته ملی المپیک دارای ایرادات شرعی و قانون اساسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباسعلی کدخدایی با اشاره به ایراداتی که اساسنامه کمیته ملی المپیک دارد، اظهار داشت: اساسنامه کمیته ملی المپیو ایرادات شرعی دارد و با قانون اساسی مغایرت دارد و از همین رو در شورای نگهبان رد شد.

وی همچنین با اشاره به اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی افزود: همچنین فدراسیون‌ها بعنوان سازمان‌های غیردولتی مردم نهاد هستند که اساسنامه آن‌ها باید به شورای نگهبان بیاید.
 
کدخدایی ادامه داد: اعضای شورا ایراداتی به اساسنامه‌هایی که وصول می‌شود، دارند که البته در این مورد بخش بزرگی از این ایرادات قابل حل است.
 
سخنگوی شورای نگهبان درباره اینکه برای تایید اساسنامه باید چه کاری انجام شود، گفت دولت می‌تواند این ایرادات را اصلاح کند، باز هم اگر ایراداتی وجود داشته باشد، راهکار‌هایی وجود دارد. با این حال باید توجه داشت که قانون اساسی ما حکم می‌کند همه قوانین و مقررات باید در درجه اول منطبق بر موازین اسلامی باشد و در درجه دوم نباید مغایر با قانون اساسی باشد.
 
سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: طبق اصل ۸۵ قانون اساسی اساسنامه‌ها در هیات وزیران به تصویب می‌رسد و درصورت ایراد دوباره برای اصلاح به هیئت وزیران ارسال می‌شود. درباره اساسنامه کمیته ملی المپیک هم ایراد قانون اساسی وجود دارد و هم ایراد شرعی وجود دارد.
 
منبع: irib
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما