شناسهٔ خبر: 41218559 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین اخبار انتخاباتی 2020 آمریکا؛

نماینده آمریکا در امور مذاکره با کره‌شمالی وارد سئول شد/ بایدن: آمریکا را به سازمان جهانی بهداشت بر می‌گردانم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-علیرغم افزایش قابل توجه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا، ترامپ قصد دارد هفته آینده دومین همایش انتخاباتی خود را در ایالت نیوهمپشایر برگزار کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از فاکس نیوز، به رغم شیوع گسترده ویروس کرونا در سرتاسر آمریکا از ماه مارس، تیم انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که دومین گردهمایی انتخاباتی این نامزد جمهوریخواه اوایل هفته آینده در ایالت مهم و سرنوشت ساز نیوهمپشایر برگزار خواهد شد.
اعضای تیم انتخاباتی ترامپ اعلام کردند که این گردهمایی شنبه هفته آینده (یازدهم ژوئیه) در فرودگاه بین المللی «پورتس ماوث» در ایالت نیوهمپشایر برگزار می شود.
در نخستین گردهمایی انتخاباتی ترامپ در شهر «تالسا» ایالت اوکلاهاما (20 ژوئن) جمعیتی کمتر از میزان مورد انتظار شرکت کرده بودند. خالی بودن سالن محل سخنرانی ترامپ در اوکلاهاما سبب شد که ترامپ مدعی شود تبلیغات منفی دمکرات‌ها باعث هراس مردم و عدم حضور آنان در این میتینگ انتخاباتی شده است.

بایدن : آمریکا را به سازمان جهانی بهداشت بر می‌گردانم
نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأکید کرد در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر آمریکا را به سازمان جهانی بهداشت بازخواهد گرداند.
به گزارش «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ساعاتی بعد از اعلام خروج رسمی کشورش از سازمان جهانی بهداشت گفت در صورت پیروزی در انتخابات بار دیگر آمریکا را عضو این نهاد بین‌المللی خواهد کرد.  
جو بایدن در حساب کاربری خودش در توئیتر نوشت: « شهروندان آمریکایی‌ها هنگامی که ایالت متحده حامی تقویت سلامت جهانی است، ایمن‌تر هستند. در اولین روز بعد از پیروزی در انتخابات به سازمان جهانی بهداشت باز خواهم گشته و رهبری‌مان در صحنه جهانی را بازخواهم گرداند.»
باب منندز عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز سه شنبه گفت: ترامپ طی یادداشتی به کنگره، اعلام کرده است به طور رسمی ایالات متحده را از سازمان جهانی بهداشت خارج کرده است. 
وی در یادداشت توئیتری خود اظهار کرد کنگره در بحبوحه همه‌گیری کرونا یادداشتی از رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج رسمی آمریکا از سازمان جهانی بهداشت دریافت کرد.  
وی پاسخ ترامپ به کووید-19 را آشفته و بی‌ربط توصیف کرد و گفت این کارها جان‌ یا منافع آمریکایی‌ها را محافظت نمی‌کند بلکه آن‌ها را تنها می‌سازد. 
دولت ترامپ از زمان روی کارآمدن تا کنون از نهادها و سازمان‌های بین‌المللی متعددی خارج شده است. خروج از یونسکو، شورای عالی حقوق بشر، پیمان آب و هوایی پاریس، پیمان نفتا، برنامه جامع اقدام مشترک، قطع بودجه سازمان امداد و اشتغال فلسطینیان وابسته به سازمان ملل متحد، پیمان موشک‌های میانبرد هسته‌ای و پیمان آسمان باز بخشی از کناره‌گیری‌های ترامپ در سه سال و نیم گذشته بوده است. 
با ناتوانی در مدیریت شیوع ویروس کرونا در آمریکا، ترامپ ابتدا سهم بودجه خود به سازمان جهانی بهداشت را کاهش داد در حالیکه این سازمان در بحبوحه همه‌گیری کرونا به شدت برای اقدامات خود در شناسایی، مبارزه و صدور دستورالعمل‌های مراقبتی مبتنی بر تحقیقات، به این بودجه نیاز داشت. 

نماینده آمریکا در امور مذاکره با کره‌شمالی وارد سئول شد
معاون وزارت خارجه آمریکا و نماینده این کشور در امور مذاکره با کره‌شمالی وارد سئول شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، «استفان بیگون» معاون وزارت خارجه آمریکا و نماینده این کشور در مذاکرات با کره شمالی امروز سه شنبه وارد سئول پایتخت کره جنوبی شد.
بر اساس اعلام این خبرگزاری، معاون وزارت خارجه آمریکا وارد یک پایگاه نظامی متعلق به این کشور در جنوب سئول شده است و بر اساس برنامه از پیش تعیین شده، او قرار است در دو روز آتی با مقامات کره جنوبی دیدار کند.
آن طور که از شواهد و قرائن بر می آید، هر چه به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر سال جاری میلادی نزدیک می شویم، تلاش کاخ سفید در راستای اغفال افکار عمومی این کشور در مواردی از قبیل چین هراسی و یا تظاهر به آشتی با کره شمالی بیش از پیش نمایان می شود.
این در حالی است که «کوآن جونگ گون» مدیرکل بخش امور آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی ساعاتی پیش اعلام کرد که مقامات پیونگ یانگ قصد و تمایلی برای نشستن پای میز مذاکره با آمریکا ندارند.
این دیپلمات بلندپایه کره شمالی با انتشار یک بیانیه در خبرگزاری رسمی این کشور از اقدام کره جنوبی برای دامن زدن به «شایعه نابجا» در مورد نشست بعدی میان «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی وی انتقاد کرد و از دولت سئول خواست تا «مداخله در امور [داخلی] سایر کشورها را متوقف کند».
در همین رابطه پیشتر نیز اعلام شد که شبکه تلویزیونی سی‌جی‌تی‌ان  چندی پیش اعلام کرد که «استفان بیگون» نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات با کره شمالی و معاون وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که مذاکره جدید میان سران واشنگتن و پیونگ یانگ پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 در نوامبر سال جاری میلادی بعید به نظر می‌رسد.
شایان ذکر است سه دُور مذاکره میان سران کره شمالی و آمریکا با کارشکنی‌های مکرر واشنگتن به شکست منتهی شد.

بایدن از ترامپ پیشی گرفت
نتایج یک نظرسنجی جدید از تداوم پیشتازی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به دونالد ترامپ این بار در ایالت کلیدی پنسیلوانیا حکایت دارد.
نظرسنجی جدید گروه «ترافالگار» نشان داد نامزد دموکرات‌ها در انتخابات 2020 با 5 درصد اختلاف نسبت به رقیب جمهوری‌خواه خود پیش است. براساس نتایج این نظرسنجی 48 درصد از مردم ایالت پنسیلوانیا بایدن را نامزد منتخب خود در سوم نوامبر معرفی کردند. این در حالیست که اقبال ترامپ در ایالت پنسیلوانیا 42.7 درصد است.
برخلاف نتایج این نظرسنجی ترامپ توانست در انتخابات 2016 در ایالت پنسیلوانیا بر رقیب دموکرات خود غلبه کند. او نخستین نامزد جمهوری‌خواه بود که از سال 1988 در این ایالت رای آورد. نتایج این نظرسنجی نشان داد ترامپ در ویسکانسین از رقیب دموکراتش پیشی گرفته، اما در میشیگان بخت با بایدن همراه است.
در حالی که آمریکا به طور همزمان با شیوع کرونا، رکود اقتصادی، اعتراضات بر سر اقدامات خشونت‌آمیز پلیس و بی‌عدالتی نژادی دست به گریبان است؛ شمار آمریکایی‌هایی که می‌گویند از وضعیت کشورشان رضایت دارند از 31 درصد در ماه آوریل و در جریان هفته‌های نخست شیوع ویروس کرونا - اکنون به تنها 12 درصد سقوط کرده است.
نظرسنجی گروه ترافالگار با حضور هزار و 62 نفر از 29 ژوئن تا 2 ژوئیه برگزار شد.

وعده جو بایدن برای ازبین‌بردن نژادپرستی در آمریکا
رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا وعده داد در صورت پیروزی نژادپرستی نهادینه‌شده در این کشور را ریشه‌کن خواهد کرد.
به نقل از یورونیوز، جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیامی به‌مناسبت 4 ژوئیه (14 تیر)، روز استقلال آمریکا، خواستار ریشه‌کنی نژادپرستی سیستماتیک در ایالات متحده شد.
معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا در این پیام ویدئویی که به‌روی تصاویری از صحنه‌های تظاهرات و مبارزات برای حقوق مدنی در گذشته و حال آمریکا پخش می‌شد، به «تاریخچه زشت نژادپرستی» در آمریکا پرداخت.
 بایدن با اشاره به ترور مارتین لوتر کینگ و قتل جرج فلوید به‌دست پلیس ایالت مینه‌سوتا گفت: «اکنون زمان آن رسیده است تا به آنان که به حاشیه رانده شده‌اند، به سرکوب‌شدگان و به منزویان سهم‌شان از رؤیای آمریکایی را اعطا کنیم. اکنون این شانس را داریم که ریشه‌های نژادپرستی سیستماتیک در این کشور را از جا برکنیم.»
جو بایدن همچنین با یادآوری اصل برابری تمامی انسان‌ها در اعلامیه استقلال آمریکا گفت که این اعلامیه تمامی مردم را به‌سمت عدالت فرا می‌خواند.
بایدن در پیام ویدئویی جدید به اظهارات دونالد ترامپ به‌مناسبت روز استقلال اشاره‌ای نداشت.
دونالد ترامپ در سخنرانی خود به‌مناسبت روز استقلال، که در برابر کوه راشمور واقع در پارک ملی ایالت داکوتای جنوبی برگزار شد، تخریب و انهدام مجسمه‌ها و نماد‌های تاریخی را در جریان ناآرامی‌های اخیر به‌باد انتقاد گرفت و هشدار داد: «ملت ما شاهد کارزار بی‌رحمانه‌ای برای پاک کردن تاریخ، بدنام کردن قهرمانان ملی و از بین بردن ارزش‌ها است.»
رئیس جمهور آمریکا در این سخنرانی نا‌آرامی‌های صورت‌گرفته در شهرهای کشورش را «بی‌نظمی خشونت‌آمیز» توصیف کرد و آن را نتیجه سال‌ها تلقین و القائات نادرست از سوی جریان‌‌های افراطی چپ‌گرا و نیز رویکرد جانبدارانه نهاد‌های آموزشی، رسانه‌ها، روزنامه‌نگاران و سایر نهاد‌های فرهنگی دانست.

 

نظر شما