شناسهٔ خبر: 41218114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان:

۲۱ تیر؛ آخرین مهلت ثبت نام در کارگاه های مجازی کودک و نوجوان گیلان

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان، از تمدید ثبت نام کارگاه های مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تا ۲۱ تیر خبر داد و گفت: ۱۴ کارگاه مجازی داریم.

صاحب‌خبر -

اسفندیار ضیایی در جمع خبرنگاران از تمدید ثبت نام کارگاه های مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: زمان ثبت‌نام ۱۴ کارگاه‌ مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان برای پاسخ‌گویی به استقبال مخاطبان تا ۲۱ تیرماه ۱۳۹۹ تمدید شد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه «آموزش گویندگی»، افزود: ارتقای قدرت بیان، آشنایی با انواع سخن و گفتار و افزایش کیفیت صدا، لحن و بیان فراگیران از اولویت‌های برپایی این کارگاه به شمار می‌رود. همچنین کارگاه «مهارت های ارتباطی در فضای مجازی نوجوان» به آموزش شیوه‌های استفاده درست و سازنده از فضای مجازی می پردازد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان تصریح کرد: کارگاه «پرورش صدا و کلام در قصه‌گویی» بر پایه موضوع‌های محوری یافتن اختلالات یادگیری از طریق قصه‌گویی، آگاهی نسبت به کارکرد واژه‌ها و افزایش توانایی‌های مخاطب در فراگیری به پیش خواهد ‌رفت.

این مسئول فرهنگی، «آموزش داستان نویسی» را از دیگر کارگاه های مجازی این دوره دانست و گفت: توانمندسازی مخاطبان در زمینه داستان نویسی در سایه آموزش ساختارهای داستان‌نویسی به مخاطبان انجام می شود.

وی با بیان اینکه کارگاه مجازی «راز دنیای ناشناخته نجوم» نیز برگزار ‌می‌شود، تصریح کرد: آشنایی با علم نجوم و فضای پیرامون، منظومه شناختی، جدول مقایسه سیارات منظومه شمسی، ستارگان، صورفلکی، سیارک‌ها، ستاره‌های دنباله‌ها و... از موضوع‌های محوری این کارگاه محسوب ‌می‌شود.

ضایی، هدف از برگزاری کارگاه «آموزش شعر» را مانوس‌سازی و آگاهی افزون‌تر مخاطبان نسبت به جایگاه و ظرایف پیدا و پنهان شعر دانست و اضافه کرد: فعالیت‌های این کارگاه گروهی و گام‌به‌گام خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان افزود: کارگاه آموزش «نمایش‌نامه‌نویسی» با هدف آشنایی با پیشینه و مراحل نگارش نمایشنامه، آشنایی با اصول و مبانی نمایشنامه‌نویسی، آگاهی از مقوله ایده، آشنایی با ساختار در نمایشنامه و... نیز برگزار خواهد ‌شد.

وی آگاهی از مبانی هنرهای تجسمی و درک درست از آن، به کارگیری سطح، حجم و خط در نقاشی، آموزش دید هنری، خوب دیدن، اجرای نقاشی با موضوع حیوانات و ایجاد پازل‌های رنگی براساس محتویات ذهنی و دیداری را از مباحثی دانست که در کارگاه «آموزش نقاشی» ارائه ‌می‌شود.

ضیایی، «خوانش متون ادبی گیلکی شیون‌خوانی» را از دیگر کارگاه‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: این کارگاه آشناسازی مخاطبان با متون گیلکی و فولکلور گیلان به عنوان ادبیات بومی محلی و فراهم‌سازی زمینه‌های خوانش درست متون گیلکی، شناخت مفاخر و سردمداران ادبیات گیلکی و تشریح وزن عروضی در زبان گیلکی را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه آشنایی با تاریخچه‌ و مفهوم عکاسی، شناخت انواع دوربین، آگاهی با ایده‌های عکاسی، معرفی مهم‌ترین سبک‌های عکاسی، موضوع‌یابی، کادربندی و تمرین برای تقویت خلاقیت و ایده‌پردازی از محورهای اساسی کارگاه «آموزش عکاسی» محسوب می‌شود، گفت: کارگاه «آموزش بازیگری» نیز از جمله کارگاه‌هایی است که به مباحثی همچون آشنایی با ارکان بازیگری، زبان بدن، تقویت بیان ذهن، احساس، تخیل در سایه و تمرین‌های فردی و گروهی می‌پردازد.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان عنوان کرد: کارگاه مجازی «چگونه قصه بگوییم؟» اهمیت قصه‌گویی، چگونگی انتخاب و طراحی قصه، نقش و اهمیت زبان بدن و شیوه‌های بهره‌گیری از ابزار در قصه‌گویی را مورد ‌توجه قرار خواهد ‌داد. «آشنایی با ارکان قصه‌گویی» نیز مباحثی نظیر چیستی قصه گویی و داستان نویسی و توجه به مخاطب و توانمندی‌های قصه‌گو و در عین حال تبیین و تشریح اهمیت زمان و مکان قصه‌گویی را تشریح می کند.

ضیایی، «خودباوری؛ ویژه اعضای نوجوان» را عنوان کارگاه مجازی دیگر دانست و تصریح کرد: این کارگاه با اجرای فعالیت‌هایی همچون نشانی، با من آشنا شو، خود ارزشمند من، با خودت حرف بزن، توانمندی و هفته‌های مثبت‌ من در افزایش توانمندی‌های نوجوانان ایران اسلامی نقش‌آفرینی ‌خواهد ‌بود.

وی با بیان اینکه «کارگاه آموزش سرود» توانمندسازی مخاطبان را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: ثبت نام برخط(آنلاین) این ۱۴ کارگاه مجازی از ۵ تیرماه امسال کلید ‌خورد و مخاطبان با مراجعه به سایت «gilan.kpf.ir» می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و از آموزش‌های هدفمند مدرسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان بهره‌مند ‌شوند.

انتهای پیام

نظر شما