شناسهٔ خبر: 41212922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در چهارمحال و بختیاری؛

۸۴ اکیپ بر روی اجرای پروتکل بهداشتی وزارت بهداشت نظارت می کنند

شهرکرد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۸۴ اکیپ بازرسی بر روی اجرای پروتکل بهداشتی وزارت بهداشت در این استان نظارت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی جزایری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح اقدامات لازم برای حفظ روند رو به ثبات تعداد موارد جدید ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ گفت: با همت مردم و اقدامات به موقع و مؤثر ستاد استانی مقابله با کرونا و راه اندازی کمپین‌های مختلف با عنوان «من ماسک می زنم و در خانه می‌مانیم» به ثبات روند شیوع بیماری کرونا طی چهار روز اخیر کمک کرده‌اند.

وی گفت: بیش از ۱۴۰ پروتکل بهداشتی از سوی وزارت بهداشت در راستای کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ ابلاغ و روزانه ۸۴ تیم نظارتی در سطح استان بر اجرای این پروتکل‌ها نظارت دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: برخی از مبتلایان و بیماران بستری تنها به واسطه حضور دیگر افراد خانواده در محافل و تجمعات و انتقال آلودگی از طریق آنها، بیمار شده‌اند و متأسفانه زنجیره انتقال از مراسم‌ها به درون خانواده‌ها کشیده شده و حتی در محافل کوچک دورهمی شاهد انتقال بیماری هستیم.

وی ادامه داد: خانواده‌ها از برگزاری مراسم‌های کوچک خودداری کنند و در صورت لزوم برای خارج شدن از منزل مدت زمان حضورشان در بیرون، حداقل زمان ممکن و همراه با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه مکان‌ها ضروری است.

نظر شما