شناسهٔ خبر: 41211623 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ناقضان حقوق بشر پیمان «مبارزه با تروریسم» بستند

مقامات بحرین توافقنامه امنیتی «مبارزه با تروریسم» را با آمریکا در منامه امضا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از البوصلة، «راشد بن عبدالله آل خلیفه» وزیر امور کشور بحرین توافقنامه امنیتی «مبارزه با تروریسم» را با «جاستین سیبریل» سفیر آمریکا در منامه امضا کرد.

 

براساس این توافقنامه، منامه و واشنگتن درباره مسایل امنیتی مانند کشف مواد منفجره و برنامه های آموزشی همکاری خواهند کرد.

 

در طول سال های گذشته بحرین همکاری خود را با آمریکا در زمینه های امنیتی و دفاع و مبارزه با تروریسم افزایش داده است.

 

درحالی مقامات بحرین در زمینه حقوق بشر و زندانیان سیاسی بدنام هستند که واشنگتن به گسترش روابط سیاسی و اقتصادی اش با منامه اصرار دارد. این اقدام واقعیت دروغین ادعاهای آمریکا در زمینه دفاع از حقوق بشر و دمکراسی را فاش می کند.

 

مقامات آل خلیفه از زمان آغاز خیزش سال 2011 میلادی به دستگیری و شکنجه و قتل گسترده ای از معترضان و فعالان بحرینی اقدام کرده اند. به طوری که محکومیت سازمان ها و گروه های داخلی و منطقه ای و بین المللی نسبت به نقض حقوق بشر در بحرین باعث نشده است که مقامات این کشور دست از این اقدام بردارند.

 

امروز مقامات بحرین توافقنامه مبارزه با تروریسم را درحالی با آمریکا امضا کردند که این کشور به دلیل بی توجهی به وضعیت نامناسب زندانیان سیاسی و شکنجه شدید بازداشت شدگان یکی از ناقضان حقوق بشر به شمار می آید. واشنگتن نیز به دلیل حمایت از گروه های افراطی مانند داعش یکی از حامیان مالی تروریسم در منطقه بوده است.

 

حال این پرسش اینجا مطرح است که کشورهایی که خود نقض کننده حقوق بشر و حامی تروریسم هستند، چگونه می توانند با تروریسم مبارزه کنند.

پایان پیام/44

نظر شما