شناسهٔ خبر: 41209079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

از طرح اقدام ملی مسکن در کرمان چه خبر؟

فاطمه افضلی

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان جزییات طرح اقدام ملی مسکن در کرمان را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

"علی حاجی زاده" امروز ۱۸ تیرماه در جلسه شورای مسکن استان کرمان اظهار کرد: تا امروز در مراحل مختلف ثبت نام، در کل استان کرمان ۴۴ هزار و ۳۳۳ نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند که ۱۰ هزار و ۶۹۷ نفر افرادی هستند که به وسیله آموزش و پرورش و وزارت دفاع به راه و شهرسازی معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه ۲۹ هزار و ۸۷۳ نفر از این تعداد مربوط به شمال و ۳۸۵۳ نفر مربوط به جنوب استان است، افزود: تا امروز ۱۱ هزار و ۵۲۳ نفر احراز شرایط شده و فرآیند احراز شرایط همچنان در حال انجام است.

حاجی زاده تصریح کرد: در شیوه نامه ابلاغی اقدام ملی مسکن برای تعیین نوع واگذاری زمین به دلیل اینکه اراضی ۹۹ ساله، فروش اقساطی و مشارکتی صورت می گیرد، باید قیمت اراضی تعیین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: تاکنون برای طرح اقدام ملی ۲۱۴ هکتار اراضی دولتی اختصاص داده ایم که براساس تراکم شهرهای مختلف برای ۱۰ هزار و ۲۴۱ واحد است که اغلب به صورت کارگزاری به بنیاد مسکن واگذار می شود و این نهاد با قرارداد واگذاری به صورت گروه های یک یا دو نفره، یا مدیریت ساخت و انتخاب پیمانکار کار را انجام می دهد.

وی افزود: ۹ هکتار از اراضی اختصاص داده شده مربوط به شهر کرمان است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه بحث اراضی پیشنهادی برای طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان کرمان به جز شهرهای کرمان و سیرجان تصویب شد.

همچنین قیمت اراضی پیشنهادی این طرح نیز به تصویب شورا رسید.

انتهای پیام

نظر شما