شناسهٔ خبر: 41207740 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

چین به معاهده بین‫المللی تجارت تسلیحات پیوست

صاحب‌خبر - رسانه‫های چین از پیوستن این کشور به پیمان بین‫المللی تجارت تسلیحات (ATT) که در سال ۲۰۱۳ میلادی در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد خبر دادند.
به گزارش ایرنا ‫سی.‫سی.‫تی‫وی تلویزیون دولتی چین روز سه شنبه گزارش کرد که چین روز دوشنبه به وقت محلی به پیمان بین‫المللی تجارت تسلیحاتی پیوسته و نماینده چین در سازمان ملل سند پیوستن این کشور به عنوان صد و هفتمین عضو این پیمان را به دبیرکل این سازمان تحویل داده است.
در این گزارش آمده است: «جانگ جون» سفیر و نماینده چین در سازمان ملل در این مراسم ضمن انتقاد از آمریکا که از چند پیمان بین‫المللی خارج شده است اظهار کرد: دولت چین به مشکلات ناشی از انتقال غیرقانونی و سوء‫استفاده از اسلحه اهمیت زیادی می دهد چین از اهداف این پیمان حمایت می‫کند و با اتخاذ اقدامات لازم برای تنظیم تجارت بین‫المللی اسلحه موافق است و با انتقال غیرقانونی اسلحه مبارزه می‫کند.
وی با اشاره به اینکه چین همیشه در مقوله صادرات تسلیحات نظامی سختگیرانه عمل کرده است گفت: چین فقط به دولت های قانونی و رسمی اجازه تجارت اسلحه می دهد نه گروه های غیر دولتی، و این کاملا بیانگر احساس مسئولیت‫پذیری پکن است.
سفیر چین در سازمان ملل اظهار کرد چین از همه طرف‫ها می‫خواهد صادرات تسلیحات نظامی را به طور دقیق کنترل کنند و از مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل از طریق صادرات اسلحه دست بردارند.
جانگ خاطرنشان کرد: الحاق به این پیمان بین المللی، گام مهم دیگری در راستای مشارکت فعال چین در حاکمیت تجارت جهانی تسلیحات برای حفظ صلح و ثبات بین المللی و منطقه ای است این اقدام نشان از عزم و صداقت چین برای حفظ رژیم کنترل تسلیحات بین المللی، حمایت از چند جانبه‫گرایی و ایجاد جامعه‫ای با آینده مشترک برای بشر است.

برچسب‌ها:

نظر شما