شناسهٔ خبر: 41207604 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با آناج؛

فقدان اعتبارات، مشکل بزرگ فرهنگ و هنر/ مقبره‌الشعرا در انتظار طرح نهایی

محمدپور گفت: موضوع اصلی در حوزه فرهنگ و هنر کمبود اعتبارات و بودجه فرهنگی است، موضوعات مختلفی وجود دارند که لازمه پرداختن به آن وجود منابع مالی می‌باشد.

صاحب‌خبر -

محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با حبرنگار آناج، با اشاره به نامه جمعی از هنرمندان به ریاست جمهوری اظهار داشت: چند روز قبل هم جلسه‌ای با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار در همین زمینه برگزار شد.

وی با بیان اینکه مطالبات هنرمندان همان مطالبات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است تصریح کرد: موضوع اصلی در حوزه فرهنگ و هنر کمبود اعتبارات و بودجه فرهنگی است، موضوعات مختلفی وجود دارند که لازمه پرداختن به آن وجود منابع مالی می‌باشد. البته باید گفت سهم منابع غیر استانی در مقابل منابع استانی بسیار زیاد است.

محمدپور ادامه داد: فقط 5 درصد اعتبارات ارشاد فعالیتی است و 95 درصد باقیمانده صرف امور پرسنلی می‌شود درحالی که این جایگاه باید عوض شود و سهم اعتبارات فعالیتی افزایش یابد. در طی سال‌های گذشته بودجه‌های غیر رسمی واریز شده ولی باید گفت: ساختار بودجه فرهنگی باید نسبت به نیازحوزه‌های مختلف تغییر یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وضعیت اعتبارات فرهنگی را در بودجه سال جاری نامناسب دانست و گفت: ارشاد با توجه به کمبود اعتبارات به تنهایی نمی‌تواند حوزه‌های مختلف را پوشش دهد بنابراین نهادهایی مانند شهرداری  که دارای بودجه فرهنگی مشخص هستند نیاز است همکاری‌های لازم را داشته باشند. در شرایطی که کرونا مردم را خانه‌نشین کرده باید اوقات فراغت آن‌ها پر شود و لازمه این کار حمایت از قشر هنرمند و در اختیار داشتن منابع کافی است. تاکنون ریالی از بابت کمک به اصناف آسیب‌دیده از کرونا در حوزه فرهنگ پرداخت نشده است و تمامی کمک‌ها فقط به صورت تسهیلات است.

محمدپور با اشاره به آخرین وضعیت مقبره‌الشعرای تبریز یادآور شد: در این پروژه بین سازمان‌های مختلف تقسیم کاری انجام گرفته به طوریکه شهرداری وظایف مشخصی داشته و اداره کل فرهنگ و ارشاد و سایر سازمان‌ها نیز تکلیف خاص خود را بر عهده دارند. مطالعات طرح نهایی توسط مشاورین در حال انجام است و به محض نهایی شدن پیمانکاران وارد عمل خواهند شد. امیدواریم بتوانیم تا پایان امسال امکان ورود مردم و گردشگران را به بخشی از این مجموعه فراهم کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما