شناسهٔ خبر: 41203541 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تمرینات شبانه‌روزی ناوهای هواپیمابر آمریکایی در دریای چین جنوبی

فرزانه جوادی

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: صدها هواپیمایی که این هفته از دو ناو هواپیمابر آمریکا در دریای چین جنوبی بلند شدند، در حال شرکت در تمرینات نظامی شبانه‌روزی برای حمایت از ناوبری آزاد در این دریا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاپیتان "مایکل روونولت"، فرمانده ناوگان هوایی یکی از این ناوهای هواپیمابر گفت: همراهی با ناوگان هوایی ناو هواپیمابر دیگر، فرصت‌های خوبی برای نیروهای عملیاتی ما ایجاد می‌کند تا تمریناتی پیشرفته انجام داده و آمادگی جنگی خود را افزایش دهیم.

در این بیانیه عنوان شده ناوگان هوایی "وینگ ۵" در ناو رونالد ریگان و ناوگان هوایی "وینگ ۱۷" در ناو نیمیتز روزانه صدها هواپیما را پرتاب و بازیابی می‌کردند و به صورت شبانه‌روزی به عملیات خود ادامه می‌دادند.

این بیانیه می‌افزاید: عملیات یکپارچه شامل پدافند دفاعی، تمرینات مانور فنی، شبیه‌سازی سناریوهای برخورد دریایی با برد طولانی و تمرینات هماهنگ هوایی و سطحی برای حفظ آمادگی مبارزه و برتری دریایی می‌شد.

بر اساس بیانیه فوق، نیروی دریایی آمریکا به طور منظم عملیات ناوگان هوایی مشترک را به اجرا درمی‌آورد تا "بیانگر تعهد به حضور و ثبات در منطقه باشد"، ضمن آنکه فرصت انجام تمریناتی به وجود می‌آورد که مهارت تکنیکی گسترده ناوگان را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما