شناسهٔ خبر: 41197907 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اسماعیل هنیه پس از نامه به رهبر انقلاب برای سید حسن نصرالله هم نامه نوشت

رئیس‌دفتر سیاسی جنبش حماس پس از ارسال نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب در رابطه با طرح معامله قرن و اشغال کرانه باختری، نامه‌ای هم به دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز ارسال کرد.

صاحب‌خبر -



جنبش حماس و دیگر گروه‌های مقاومت تمام توان خود را برای مقابله با تداوم اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی به کار گرفته‌اند. نامه نگاری با سران کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت یکی از این شیوه‌هاست که جنبش حماس سعی دارد از این طریق همبستگی اسلامی برای مقابله با طرح الحاق و معامله قرن را تقویت کند. نامه اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی حماس به رهبر معظم انقلاب و حمایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مقاومت فلسطین مهم، و در این راستا قابل ارزیابی است. در ادامه این روند خبر رسیده، جنبش حماس به دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز نامه نوشته است.
به گزارش فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس‌دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، روز دوشنبه نامه‌ای در ارتباط با طرح معامله قرن به «سید حسن نصرالله» فرستاد. خبرگزاری «شهاب» نیز در این باره نوشته، رئیس‌دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در این نامه به خطرات ناشی از طرح‌های معامله قرن و اشغال کرانه باختری بر منطقه و مسئله فلسطین اشاره کرده و خواستار یکپارچه‌‌سازی صفوف و تلاش برای مقابله با این خطرات شده است.
بر اساس این گزارش، این نامه طی سفر هیئتی از حماس به ریاست «احمد عبدالهادی» نماینده این جنبش در لبنان به «حسن حب الله» مسئول پرونده فلسطین در حزب‌الله لبنان تحویل داده شده است. در این گزارش اشاره شده که دو طرف آخرین اوضاع مربوط به فلسطین، منطقه و وضعیت پناهندگان فلسطینی در لبنان را مورد بحث و بررسی قرار‌داده‌اند.
افراد حاضر در این دیدار ضمن رد طرح اشغال کرانه باختری، تأکید کرده‌اند که این تصمیم تجاوز علیه ملت فلسطین است و همه باید در یک صف با این طرح خطرناک مقابله کنند. در این دیدار همچنین بر قدرت ملت فلسطین در مقابله با این طرح تأکید و از کشورهای عربی، اسلامی و تمام آزادگان جهان خواسته شده تا در قالب «تحرکاتی فوری» جلوی تجاوزهای ادامه‌دار رژیم صهیونیستی
را بگیرند.
در مقابل، مسئول پرونده فلسطین در حزب‌الله نیز بر لزوم مقابله با طرح‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرده و گفته طرح‌هایی از این دست با یاری مقاومت ملت فلسطین و حمایت تمام آزدگان جهان به موفقیت نخواهد رسید. وی همچنین تأکید کرده که حزب‌الله در راستای کاستن از درد و رنج پناهندگان فلسطینی در لبنان تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما