شناسهٔ خبر: 41197249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شیوع کرونا بر تولید واحدهای صنعتی و کشاورزی تاثیر گذاشته است

کرمانشاه- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه بر ملموس شدن تاثیر شیوع ویروس کرونا بر واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان خبر داد و گفت: کرونا در ابتدا بخش خدمات و گردشگری را تعطیل کرد، اما اکنون کم‌کم تاثیر خودش را در بخش‌های صنعتی و کشاورزی با بسته‌شدن مرزها نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

کیوان کاشفی روز سه شنبه در نشست خبری روز ملی صنعت و معدن که در سرسرای سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزود: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کشورها مرزها را بستند و این باعث شد صادرات کالا و واردات مواد اولیه با مشکل روبرو شود و تولید افت کند.

او نام گذاری ۲ سال پیاپی رونق تولید و جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری را نشانه اهمیت بالای تولید برای اشتغال و توسعه دانست و گفت: برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گام برزگی در راستای هم افزایی بخش خصوصی و دولت است زیرا در این ستاد بسیاری از مشکلات لاینحل واحدهای تولیدی بخش خصوصی رفع مشکل شد و باید این هم افزایی را روز به روز تقویت کنیم.

عضو اتاق بازرگانی ایران، شرایط اقتصادی کشور را باتوجه به تحریم ها و شیوع ویروس کرونا ویژه اعلام کرد و گفت: علاوه بر تحریم ها، کرونا مشکلات واحدهای تولیدی را تشدید کرده که باید با هم افزایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت راهبردهای مناسبی برای این شرایط اتخاذ کرد.

وی حفظ ظرفیت تولیدات موجود و همچنین واحدهای اقتصادی را ۲ رویکرد مهم شرایط ویژه کنونی اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: در کنار این ۲ رویکرد باید به فکر ارتقا و جهش تولید باشیم. کاشفی در بخش دیگری از سخنان خود سرمایه گذاری خارجی و غیربومی برای ایجاد اشتغال را مهم برشمرد و گفت: این کار به سود توسعه استان است و باید از آن استقبال کنیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد از دیروز تا امروز ۱۷ تیر ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۵۵ مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر رسید.
دکتر سیما سادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسید.

او گفت: استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند.

نظر شما