شناسهٔ خبر: 41196508 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

ماجرای ممنوعیت واردات گوشی های گران‌تر از ۳۰۰ یورو؛ از افرایش قیمت یک‌شبه تا لغو مصوبه

صاحب‌خبر -

وزارت صمت تصمیم گرفت به منظور کنترل بازار موبایل، واردات گوشی های ۳۰۰ یورویی و گران‌تر را متوقف کند، اما به دنبال این تصمیم شاهد افزایش قیمت بی‌سابقه قیمت برخی گوشی‌ها و اعتراضات بسیاری بودیم که در نهایت منجر به لغو این مصوبه شد.

انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد واردات و ریجستری گوشی های موبایل هوشمند با ارزش بیش از ۳۰۰ یورو به ایران ممنوع شده‌است. این انجمن در بیانیه بعدی خود اعلام کرد، این تصمیم توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و به دنبال کنترل بهتر بازار موبایل و کاهش میزان ارز تخصیص داده شده به واردات موبایل در سال ۱۳۹۹ اتخاذ شده بود.

کمتر از دو روز زمان لازم بود تا به دنبال اعتراضات مردم و رسانه‌ها و افزایش بی‌سابقه قیمت گوشی‌های گران‌تر از ۳۰۰ یورو، وزارت صمت از تصمیم پیشین خود عقب‌نشینی و اجرای این مصوبه را از دستور کار خارج کند. اما همان صحبت پیرامون اجرای این مصوبه کافی بود تا شوک جدید و مخربی به بازار بی‌ثبات موبایل ایران وارد شود.

در این ویدیو به بررسی حواشی ممنوعیت واردات گوشی‌های گران‌تر از ۳۰۰ یورویی می‌پردازیم تا ببینیم قیمت آیفون ۱۱ پرو مکس با ۵۱۲ گیگابایت حافظه چگونه طی کمتر از ۲۴ ساعت از ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید!

بررسی ماجرای ممنوعیت واردات گوشی های ۳۰۰ یورویی و گران‌تر

دانلود ویدیو

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا اجرای چنین طرحی را سازنده می‌دانید یا شما هم مخالفان آن بودید؟ نظرات خود در این‌باره را با ما و سایر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

نظر شما