شناسهٔ خبر: 41190416 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

عادل فردوسی پور برای تهیه کنندگی برمی گردد یا اجرا؟

مهدی هژبری

برخی منابع خبری غیر ورزشی از حضور قریب الوقوع عادل فردوسی پور در یک شبکه اینترنتی خبر دادند و همین خبر باعث شد شایعه بازگشت عادل به گزارشگری هم دوباره شنیده شود... عادل فردوسی پور ماه گذشته از یک شبکه اینترنتی پیشنهاد همکاری به عنوان گزارشگر را دریافت کرده بود اما فعلا سرگرم پیش تولید برنامه جدید خود به عنوان تهیه کننده است

صاحب‌خبر -

اختصاصی طرفداری / دوستداران عادل فردوسی پور برای شنیدن گزارش های او همچنان باید منتظر باشند. انتشار یک خبر تازه پیرامون بازگشت عادل فردوسی پور با برنامه ای شبیه برنامه نود، این شایعه را به دنبال داشت که عادل قرار است دوباره به عرصه اجرا و گزارشگری هم برگردد اما منابع آگاه می گویند عادل در برنامه جدیدش که دنباله همان ال کلاسیکوی پخش شده از فیلیمو است، فقط تهیه کننده خواهد بود، هرچند خودش تمایل دارد این بار اجرا را هم برعهده بگیرد. گزارشگری عادل فردوسی پور داستان متفاوتی دارد.

ماجرای عادل فردوسی پور؛ وی او دی ها و تلفن همراه

به گزارش طرفداری، اولین بار یک روزنامه ورزشی سال گذشته از پخش بازی های لیگ برتر روی تلفن همراه با صدای عادل فردوسی پور خبر داد. خبری که پیگیری اش نشان می داد عادل فردوسی پور قرار است با یکی از وی او دی ها قرارداد همکاری ببندد و بازی های لیگ برتر را برای این شبکه گزارش کند تا فوتبالدوستان بتوانند روی تلفن های هوشمند خود بازی های لیگ برتر را با گزارش عادل فردوسی پور ببینند.

عادل فردوسی پور و ال کلاسیکوی پژمان جمشیدی

 طبیعی بود صدا و سیما که خود را مالک معنوی شهرت عادل فردوسی پور می داند مقابل این اتفاق که سرنخش به وزارت ارتباطات برمی گشت، مقاومت کند. بلافاصله از گوشه و کنار شنیده شد تلویزیون به هیچ یک از وی او دی ها اجازه پخش زنده لیگ برتر را نمی دهد و این کار فقط برای تلویزیون و شبکه های تلویزیونی اینترنتی که زیرنظر صدا و سیما فعالیت می کنند ممکن خواهد بود اما قبل از این که کار به تکذیب رسمی بکشد، نزدیکان عادل توضیح دادند فردوسی پور فعلا قصدی برای انجام این کار ندارد و هدفش ساخت یک برنامه ورزشی در سبک و سیاق برنامه نود برای فیلیمو است. این برنامه به نام ال کلاسیکو و با اجرای پژمان جمشیدی و با تهیه کنندگی عادل فردوسی پور ساخته شد که مهمان های سرشناس سری اول آن، علی دایی، وریا غفوری و ... بودند و امیر مهدی ژوله هم در بخشی از آن اجرای برنامه داشت.

شایعه ممنوع التصویر شدن عادل فردوسی پور

همان زمان که این برنامه از طریق فیلیمو پخش شد و تمام رکوردهای بازدید و دانلود را شکست، شایعه شد عادل به این دلیل از پژمان جمشیدی به عنوان مجری استفاده کرده که خودش به واسطه همکاری با شبکه ورزش، اجازه اجرای برنامه برای وی او دی ها را ندارد ولی باز هم برخی نزدیکان فردوسی پور مدعی شدند اصلا بحث مجوز مطرح نیست و عادل بعد از تعطیلی برنامه نود، خودش دیگر تمایلی به اجرای برنامه و ایفای نقش مجری نداشت. با این وجود در محافل فوتبالی، همچنان این شایعه به گوش می رسد که عادل ممنوع التصویر شده و مجوز اجرای برنامه حتی در شبکه های اینترنتی را هم ندارد. با این همه عادل این بار وسوسه شده خودش مجری باشد. فردوسی پور به نزدیکانش گفته فعلا در مرحله دکور برنامه است. 

پیشنهاد گزارشگری اینترنتی به عادل فردوسی پور

انگار قرار است عادل فردوسی پور سری جدید ال کلاسیکو را برای فیلیمو بسازد. البته باز هم او تنها تهیه کننده خواهد بود، و شاید هم مجری... عادل در حال آماده سازی دکور این برنامه است اما چندی پیش عادل فردوسی پور در حال مذاکره با یک شبکه تلویزیونی اینترنتی برای گزارشگری بود. این شبکه تلویزیونی به عادل فردوسی پور پیشنهاد کرده بازی های لیگ برتر فوتبال ایران و دیدارهای خارجی را گزارش کند. این شبکه اینترنتی پیشنهادی به عادل فردوسی پور داده که او را وسوسه کرده است؛ بازی ها با صدای تو همزمان از چند تلویزیون اینترنتی پخش می شود...

عادل هنوز هیچ جوابی به این پیشنهاد نداده و فعلا می خواهد شرایط را بررسی کند. شاید هم او منتظر است به یک بازی حساس و پر بیننده نزدیک شویم و بعد برای بازگشت به عرصه گزارشگری استارت بزند اما آیا صدا و سیما به شبکه های اینترنتی اجازه می دهد از عادل فردوسی پور به عنوان گزارشگر استفاده کنند؟ گزارش بازی ها با صدای عادل، قطعا باعث می شود بسیاری از فوتبالدوستان به جای آن که بازی ها را از شبکه سوم سیما ببینند، سراغ تلویزیون های اینترنتی بروند. 

عادل رکوردها را جا به جا می کند

خبر تکمیلی این که عادل فردوسی پور می خواهد برنامه جدیدش را اجرا و تهیه کنندگی کند اما تا این لحظه فقط تهیه کننده بودنش قطعی شده و تا چند روز دیگر مشخص می شود این که می گفتند عادل حتی خارج از تلویزیون هم اجازه اجرا ندارد، درست است یا نه؟ دوستداران عادل بی صبرانه منتظرند تصویر او را ببینند و صدای او را بشنوند. آیا به عادل برای اجرای خارج از تلویزیون مجوز داده خواهد شد؟ او که بعد از اختلاف با فروغی و خروج از شبکه سوم سیما، همکاری اش با شبکه ورزش را به عنوان تهیه کننده برنامه فوتبال 120 حفظ کرده و گاهی اوقات هم صدایش روی آیتم های این برنامه شنیده می شود، به زودی وارد مرحله تازه فعالیت خود خواهد شد. تردیدی نیست که چه پخش یک بازی با صدای عادل و چه پخش یک برنامه با اجرای او، رکوردها را جا به جا خواهد کرد. شاید روزی که عادل فردوسی پور در یک شبکه اینترنتی گزارش کند، شمار بییندگان این تلویزیون از تعداد بینندگان شبکه سوم سیما بیشتر شود و برنامه ای که با اجرای او از وی او دی ها پخش شود، می تواند باز هم رکورد دانلود و بازدید را جا به جا کند...

تماشای عادل خارج از صدا و سیما

مهران مدیری وقتی در تلویزیون ممنوع الکار شد، به شبکه نمایش خانگی رفت و با چند کار نمایشی، صدا و سیما را متقاعد کرد برای حفظ مخاطب، او را برگرداند. حالا هم وی او دی ها یک مکان مناسب برای عادل فردوسی پور هستند تا فارغ از حساسیت های تلویزیون برنامه های دلخواه خود را بسازد و به انتظار مخاطبانش پایان بدهد. آیا مخاطب امکان تماشای عادل در قابی غیر از تلویزیون را پیدا خواهد کرد؟ عادل برای ساخت برنامه استارت زده، برنامه ای که فعلا تهیه کننده اش است اما هیچ بعید نیست چندی بعد خبر برسد اجرا هم با خود عادل خواهد بود. منتظر خبرهای بعدی باشید.

نظر شما