شناسهٔ خبر: 41181099 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کمک 37 میلیون دلاری انجمن توسعه بین‌الملل به تاجیکستان

انجمن توسعه بین‌الملل در چارچوب پروژه‌ای برای تقویت پایداری اجتماعی و اقتصادی به تاجیکستان 37 میلیون دلار کمک بلاعوض ارائه می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، انجمن توسعه بین الملل برای تقویت اجتماعی و اقتصادی تاجیکستان به این کشور کمک مالی 37 میلیون دلاری تخصیص می‌دهد.

توافقنامه مرتبط قبلا بین تاجیکستان و انجمن توسعه بین‌الملل و صندوق ملی سرمایه‌گذاری اجتماعی تاجیکستان و انجمن توسعه بین‌الملل به امضا رسیده است.

اجرای پروژه مذکور توسط صندوق ملی سرمایه‌گذاری اجتماعی تاجیکستان در سال 2020 میلادی شروع و تا سال 2024 به ادامه خواهد یافت.

این پروژه در مناطق «اشکاشیم»، «شغنان»، «ونج» استان بدخشان و نواحی «همدانی»، «فرخار»، «پنج» و شهر «کولاب» استان ختلان تاجیکستان اجرا می‌شود.

در چارچوب این پروژه بازسازی سیستم‌های آبرسانی و فاضلاب در سطح روستاها، سیستم‌های آبرسانی بین مزرعه‌ای، مدارس و مراکز بهداشت، گسترش و احداث کودکستان‌ها و بازسازی جاده‌ها از طریق ارائه گرانت‌ها پیش‌بینی شده است.

برقراری دوره‌های آموزشی مهارت‌های اجتماعی مانند مهارت‌های تعاملات بین فردی، کار تیمی، تبادل دانش، تصمیم‌گیری، تقویت اعتماد، شوق به صلح، حل مشکلات، پشتیبانی اجتماعی روانی، آموزش مبتنی بر برابری جنسیت و پیشگیری از موارد خشونت مبتنی بر جنسیت برای جوانان از  ابعاد این پروژه است.

انتهای پیام/ح

نظر شما