شناسهٔ خبر: 41176121 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

نخست وزیر کانادا دعوت آمریکا را رد کرد

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا دعوت کاخ سفید را برای شرکت در مراسم جشن حصول توافق جدید درباره تجارت آزاد منطقه‌ای در واشنگتن همراه با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر قرار است ترامپ و لوپز اوبرادور چهارشنبه در واشنگتن دیدار کنند، ولی شانتال گانیون سخنگوی ترودو روز دوشنبه اعلام کرد به رغم این که کانادا برای آمریکا و مکزیک آرزوی موفقیت می‌کند، ولی ترودو آنجا حضور نخواهد داشت.
گانیون گفت: "به رغم این که به تازگی بحث‌هایی درباره احتمال مشارکت کانادا صورت گرفت، ولی نخست وزیر این هفته برای شرکت در جلسات برنامه ریزی شده کابینه و نشست پارلمان که مدتهاست در دست برنامه ریزی است، در اتاوا خواهد بود".
ترودو به علت شیوع ویروس کرونا، جلسات کابینه را به صورت آنلاین برگزار خواهد کرد نه به طور حضوری.
یک مقام ارشد دولت آمریکا، که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد ترودو چندین مشکل در ارتباط با آغاز به کار پارلمان و مقررات مربوط به همه گیری ویروس کرونا داشت، که کانادایی‌هایی را که به خارج سفر می‌کنند، ملزم می‌کند هنگام بازگشت ۱۴ روز قرنطینه شوند. این مقام افزود ترودو درخواست کرده است با ترامپ تلفنی گفتگو کند. لوپز اوبرادور نیز اعلام کرد تلفنی با ترودو صحبت خواهد کرد.
گانیون افزود توافقنامه جدید که اول ماه ژوئیه اجرایی شد, "به نفع کانادا، آمریکا و مکزیک است".

خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما