شناسهٔ خبر: 41159045 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

افشین قطبی سرمربی تیم ملی ایران؛ جدایی نکونام از اوساسونا قطعی شد / تقویم طرفداری (16 تیر)

علیرضا هاشمی

11 سال قبل در چنین روزی، افشین قطبی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

طرفداری- تقویم طرفداری بخش جدیدی است که از روز گذشته به راه افتاده است و به طور روزانه به وقایع ورزشی که در سال های اخیر و در آن روز افتاده است خواهد پرداخت. دومین قسمت از تقویم طرفداری به 16 تیر اختصاص دارد.

 

پیروزی پرگل تیم ملی در بازی تدارکاتی اردوی اتریش

مهم ترین خبر فوتبالی این روز به دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران بر می گردد که در اتریش اردویی برپا کرده بود. این بازی برابر یک تیم دسته دومی به نام کیخ باخ بود که در نهایت با حساب 9 بر 2 به سود تیم ملی ایران به پایان رسید. علی سامره (3 گل)، فراز فاطمی (2 گل)، علی کریمی، حامد کاویان پور، مهدی هاشمی نسب و جواد نکونام از جمله بازیکنانی هستند که در این روز توانستند با گلزنی در برابر حریف گمنام، آخرین اخبار را اطلاع دهند. (15 تیر 1380)

 

برانکو از 28 بازیکن امید دعوت به عمل آورد / کریمی، کاویانپور، نکونام و ...       

از جمع 28 بازیکن دعوت شده ، بیست دو ملی پوش در هتل المپیک تهران گردآمدند و سپس از نفرات فوق ازمون توان جسمانی بعمل آمد. حامد کاویانپور ، مهرداد میناوند ، علی کریمی ، رحمان رضایی ، حسیـن کعبی و سیاوش اکبرپور شش بازیکنی هستند که هنوز خود را به مربیان تیــم ملی معرفی نکرده اند . البته کعبی و اکبرپور در اردوی تیم ملی جوانــان حضور دارند .           

تیم فوتبال امید ایران خود را برای حضور در بازیهای اسیایی پوســان اماده می کند و قرار است پس از تمرینات اماده سازی راهی اسلوونی شــود و در این کشور اردوی دوهفته ای برپا کند . برانکو ایوانکوویچ از نفرات ذیل برای حضور در اردو دعوت به عمل اورده است: رضا عنایتی ، ارشاد یوسفی ، علیرضا نیکبخت واحدی ، سیاوش اکبرپــور، سید مهدی رحمتی ، بهمن طهماسبی ، ناجی بداوی ، حسین کعبی ، جلال کاملی مفرد ، ابراهیم میرزاپور ، ایمان مبعلی ، محمدعلی آشوری ، پژمان نوری ، محســن بیاتی نیا ، بهرام اسماعیلی ، جوادنکونام ، محمدرضا نصرتی ، رحمان رضایی امیر فلاحی ، ساعد لطفی ، حامد کاویانپور ، مهدی امیرآبادی ، جوادکاظمیان ، محرم نویدکیا ، ابوالفضل حاجی زاده ، علی کریمی ، حمید عزیــــززاده ، مهرداد میناوند.  (16 تیر 1381)

 

نمایندگان فوتبال عراق و کویت پس از 13 سال با هم دیدار کردند

پس از 13 سال مخاصمه میان عراق و کویت، نمایندگان فوتبال دو کشور یکشنبه شب درچارچوب رقابتهای فوتبال جام باشگاههای عرب بایکدیگر مسابقه دادند. در این دیدار که در "قاهره" مصر برگزار شد ، تیمهای الشرطه عراق و الکویت کشور کویت روبروی هم قرارگرفتند که در پایان به نتیجه مساوی 2 - 2 دست یافتند. از زمان حمله نظامی ارتش عراق به کویت در سال 1990 میلادی تا قبــل از این دیدار، ورزشکاران دو کشور در هیچ مسابقه ای بایکدیگر روبرو نمی شدند. بر اساس این گزارش، در دیگر دیدار دیشب، تیم الزمالک میزبان رقابتها مقابل الجیش سوریه یک بر صفر پیروز شد. (16 تیر 1382)

 

ایران ششمین تیم فوتسال برتر دنیا 

کمیته فوتسال فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) اسامی برترین تیم های فوتسال جهان را اعلام کرد و تیم ملی فوتسال ایران همچنان در مکان ششم قرار دارد. به گزارش سایت اینترنتی پلنت فوتسال، تیم فوتسال ایران به رقم دو شکست سنگین مقابل تیم ملی فوتسال برزیل با کسب 625/100 امتیاز در رده ششم جدول جای گرفت. تیم های برزیل و اسپانیا به ترتیب با 560/197 و 480/191 امتیاز در مکان های اول و دوم ایستاده اند. (16 تیر 1383)

تیم ملی فوتسال ایران تیم ملی فوتسال ایران

محمد نوری با سپاهان قرارداد بست

محمد نوری بازیکن سابق تیم همای تهران به جمع سپاهانی ها اضافه شد و قرارداد دو ساله خود را با این تیم منعقد کرد و امروز نیز در هیات فوتبال استان اصفهان به ثبت رساند. (16 تیر 1384) 

مربی هلندی تیم فوتبال پرسولیس به تهران بازنگشت

 پس از جدایی آری هان، یکی از دستیاران وی یعنی تئودور یونک به عنوان مربی در کادرفنی پرسپولیسی ها به فعالیت می پرداخت و در این میان پس از خروج یونک از ایران قرار بود تا وی در موعدد بازگردد که تاکنون اتفاق نیفتاده است. مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس با تایید خبر حضور نیافتن یونک به تهران گفت : هنوز مشخص نیست که چرا این مربی وارد تهران نشده است.باشگاه پرسپولیس تهران پیش از این اعلام کرده بود که یونک پنجشنبه شب وارد تهران شده و تمهیدات لازم را برای آغاز دور جدید تمرینات این تیم در تهران فراهم خواهد کرد. (16 تیر 1385)

آری هان - پرسپولیس آری هان - پرسپولیس

علی کفاشیان: فکر نامزدی ریاست فدراسیون فوتبال را نمی کنم

در حالی که حرف و حدیث هایی مبنی بر حضور علی کفاشیان در انتخابات فدراسیون فوتبال به گوش می رسید این مدیر در مصاحبه ای عنوان کرده که اصلا خیال خروج از کمیته ملی المپیک و ورود به فدراسیون فوتبال را نخواهد داشت. دبیرکمیته ملی المپیک با رد شایعه حضور وی درجمع نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال گفت: باتوجه به مشغله کاری که من در این سمت با آن مواجه هستم حتـی فکر نامزدی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را هم نمی کنم. (16 تیر 1386)

افشین قطبی با پرسپولیس قرارداد دو ساله بست

در حالی که افشین قطبی سرمربی جدید پرسپولیسی ها روز گذشته به ایران آمده بود و مسئولان این تیم به توافق رسیده بود امروز قرارداد رسمی خود را با این تیم منعقد کرد و سپس با حضور در هیات فوتبال استان تهران اقدام به ثبت قرارداد خود کرد. وی در پاسخ به این سوال که چرا رفتید و چه شد که بازگشتید؟ اظهارداشت: قبل از این نیز گفته بودم که به دلایل متعدد که یکی از آنها عدم وجود امکانات و تجیهزات تیم پر افتخار پرسپولیس جهت کسب مقام قهرمانی در جام باشگاههای آسیا بود، نتوانستم قول قهرمانی بدهم. (16 تیر 1387)

تاج : قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران فردا امضا می شود

نایب رییس فدراسیون فوتبال عصر امروز از امضای قرارداد با سرمربی تیم ملی فوتبال ایران سخن گفت. او در این باره از افشین قطبی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه راه رسیدن به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی نام برد. (16 تیر 1388)

 

کفاشیان: از لباس های جدید بانوان هفته آینده رونمایی می شود

با توجه به اینکه مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا ایراداتی به البسه ملی پوشان فوتبال بانوان ایران داشت و با سخت گیری خود از ادامه حضور آنها در بازی‌های مقدماتی جلوگیری به عمل آورده بود حالا عنوان می‌شود لباس‌هایی مخصوص خانم‌های فوتبالیست و ورزشکار است و از هفته آینده نیز از آن رونمایی می‌شود. رئیس فدراسیون فوتبال ایران در این باره گفت: اختلاف ما در مورد نحوه تولید پیراهن‌های جدید بانوان بود. خانم اکبرآبادی از نحوه تولید و نوع پوشش این پیراهن‌ها ایراداتی گرفت و قرار شد پیراهن‌های جدیدی دوخته شود تا بعد از تعطیلات این پیراهن‌های جدید را رونمایی کنیم. (16 تیر 1389)

 

كيانوش رستمي به عنوان بهترين وزنه‌بردار مسابقات معرفی شد

کیانوش رستمی در رده‌بندی نهایی برترین وزنه‌برداران مسابقات با 451 امتیاز بالاتر از آبتی آکادوف روس قرار گرفت و با یک امتیاز برتری نسب به او عنوان بهترین وزنه‌بردار مسابقات را به دست آورد. وزنه بردار شایسته کشورمان که با رکورد مجموع 378 کیلوگرم عنوان قهرمانی دسته 85 کیلوگرم را به دست آورد، از سوی کمیته اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری به عنوان بهترین وزنه بردار سی و هفتمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان معرفی شد. (16 تیر 1390)

جدایی جواد نکونام اوساسونا قطعی شد، استقلال در آخرین تلاش ها

همان طور که پیش از این نیز شنیده بودیم که استقلالی ها با کاپیتان تیم ملی به توافق رسیده اند امروز این اتفاق علنی خواهد شد. میگل آرچانو که به تازگی به عنوان رئیس باشگاه اوساسونا انتخاب شده اعلام کرد جواد نکونام بدون شک این تیم را ترک خواهد کرد. او همچنین اعلام کرد مارتین گونسالس و خوزه گومس نیز در حال گفت‌وگو برای انتخاب بهترین تیم جهت خروج وی از باشگاه هستند. درباره نکونام گفته می شود وی راهی یکی از دو تیم بزرگ پایتخت خواهد شد که در این میان نام تیم استقلال محتمل تر از همتای سرخ پوشش است. (16 تیر 1391)

 

بنگر: من 4 پورشه از پرسپولیس گرفته‌ام و دیگر حرفی ندارم

در سالی که پرسپولیسی ها با مدیریت سردار رویانیان در لیگ برتر حضور داتند حرف و حدیثه های فراوانی درباره ماشین های گر ان قیمتی که به جای مبالغ قراردادها به بازیکنان جدید این تیم داده می شد، وجود داشت. ماشین هایی که البته هیچ کدام از آنها پلاک نشده بودند! محسن بنگر با اشاره به برخی اظهارنظرهای مدیرعامل باشگاه استقلال مبنی بر دریافت پورشه از سوی بازیکنان پرسپولیس گفت: در این مورد بحث به اندازه کافی شده است و من حرفی ندارم بگویم ولی حالا که شما از من سؤال می‌کنید من می‌توانم بگویم چهار پورشه گرفته‌ام. (16 تیر 1392)

کی روش به ایران بر می گردد

 به نظر می‌رسد هواداران پرشور فوتبال ایران به آرزویشان رسیده‌اند و احتمال می‌رود که کارلوس کی‌روش در جام‌ملت‌های آسیا 2015 هدایت تیم ملی ایران را در دست داشته باشد. گزارش‌های اولیه حاکی از این بود که سرمربی پرتغالی در نظر دارد هدایت تیم ملی آفریقای جنوبی را پس از حذف ایران از رقابت‌های جام‌جهانی در دست بگیرد اما اکنون انتظار می‌رود که کی‌روش در آستانه امضای قرارداد با تیم ملی فوتبال ایران است.این شایعات از سوی علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران تأیید شد که مطمئن است سرمربی سابق رئال مادرید و دستیار فرگوسن در منچستریونایتد به کار با تیمی که به آن علاقه پیدا کرده ادامه خواهد داد.

تمرکز ایران پس از جام‌جهانی بر روی کسب چهارمین قهرمانی در آسیا است. جام ملت‌های آسیا در ژانویه 2015 به میزبانی استرالیا آغاز خواهد شد. ایران در مرحله گروهی این مسابقات با امارات، قطر و بحرین بازی می‌کند و به دنبال این است که با صدرنشینی در گروه C شود از رویارویی با ژاپن در مرحله یک‌چهارم نهایی اجتناب کند. (16 تیر 1393)

سیدجلال حسینی به نفت تهران پیوست

مدافع ملی پوش و باسابقه کشورمان که مورد توجه کادرفنی تیم نفت تهران قرار گرفته بود پس از مذاکره با کادر مدیریتی این باشگاه و توافق، با عقد قراردادی یک ساله رسماً به تیم نفت تهران پیوست. سید جلال حسینی متولد 14 بهمن 1360 در بندرانزلی است. وی سابقه عضویت در تیم‌های ملوان بندر انزلی، سایپا، سپاهان، پرسپولیس و الاهلی قطر را در کارنامه خود دارد. وی از سال 1386 عضو تیم ملی فوتبال کشورمان نیز می باشد. حضور سیدجلال در جمع نفتی ها در حالی اتفاق می افتد که عنوان می شد وی باز هم به جمع پرسپولیسی ها اضافه خواهد شد اما این اتفاق در فصل پیش رو قطعا نخواهد افتاد. (16 تیر 1394)

سیدجلال حسینی علی منصوریان و سید جلال حسینی - نفت تهران

نظر شما