شناسهٔ خبر: 41157459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه اردبیل

توجه به ورزش همگانی و استعدادیابی باید در راس امور ورزش استان اردبیل باشد.

دکتر سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه اردبیل توجه به ورزش همگانی و استعدادیابی باید در راس امور ورزش استان اردبیل باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان استان اردبیل سجاد انوشیروانی به همراه معاونین معاون اداره کل ورزش و جوانان از دکتر سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه اردبیل دیدار کرد. در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با توجه به نیاز مردم به ورزش و نشاط اجتماعی گفت: توجه به ورزش همگانی و فرهنگ ورزش باید در جامعه و در بین خانواده ها و همچنین جوانان گسترش یابد و این فرهنگ باید با نشاط اجتماعی همراه باشد.
سید حسن عاملی ورزشکاران ما در میادین ورزشی کسب قهرمانی و افتخار ملی‌مان را به رخ دشمنان ما می کشند و این شکست سنگینی ست برای آنها و باید این غرور افتخار را همچنان حفظ کنیم و نباید به دست دشمن دهیم استعدادیابی در حوزه ورزش بسیار مهم می باشد و این برگرفته از آیات قرآن است که خداوند به هر انسانی استعدادی داده است که باید به دنبال آن باشیم و در حوزه ورزش باید به دنبال کشف استعدادهای ورزشی باشیم
عاملی اضافه کرد: باید از ابزارهای ورزشی استفاده بهینه کنیم تنها نگاه ما به ورزش قهرمانی نباشد باید با بسترسازی در حوزه ورزش همگانی می‌توانیم از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنیم توجه ویژه به ورزش همگانی و به ویژه رشته دوچرخه سواری باید در جامعه فرهنگ تا بتوانیم بیماری‌های مزمن جلوگیری بکنیم
نماینده ولی فقیه در استان اشاره کرد: ورزشگاه ها برای ما مقدس هستند و مربیان با تربیت نسل جوان می توانند جامعه‌ای سالم با نشاط و پویا را تشکیل دهند محیط‌های ورزشی ما باید سالم باشند از مربیانی که در تربیت ورزشکاران سرآمد هستند به کارگیری شود ورزشکاران جوانان و به ویژه خانواده‌ها باید در این مکان های ورزشی احساس امنیت کنند.
عاملی با اهمیت به ورزش همگانی و محلات اضافه کرد: در کنار ورزش همگانی توجه به ورزش محلات هم باید انجام گیرد نیاز اساسی در جامعه توجه به ورزش محلات و محلات کم برخوردار است که باید برای این موضوع هم برنامه های ویژه اختصاص یابد.
سید حسن عاملی در خصوص حوزه جوانان افزود: در کنار ورزش حوزه جوانان هم یکی از تخصصی ترین حوزه ها می باشد که باید به این حوزه نگاه ویژه شود جوانان و نوجوانان در یک سن حساس هستند که باید نسبت به نیازهای آنها برنامه های مفیدی را برنامه ریزی کرد و با مقتضیات سنی جوانان و نوجوانان برنامه داشته باشیم.
عاملی با توجا به شبکه های مجازی و ماهواره ای که دشمنان برای انحراف جوانان ما ایجاد کردند افزود: ۳۰۰۰ کانال ماهواره ای و فضاهای مجازی وجود دارد که بسیار برای جوانان خطرناک می باشد که برای این موضوع باید های اکیپ های تخصصی داشته باشیم تا بتوانیم با نشان دادن درک صحیح به جوانان از نیرنگ دشمنان برای آگاه سازی این قشر برنامه های تربیتی ویژه ای داشته باشیم.
دکتر عاملی با توجه به نقش حوزه های علمیه و روحانیون در تربیت نسل جوان اضافل کرد: باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه و مربیان تربیتی آموزش و پرورش در حوزه تربیت جوانان و نوجوانان استفاده‌کرد.
دکتر عالمی در پایان اضافه کرد: دفتر امام جمعه اردبیل و همچنین مصلی آماده همکاری و مشارکت در برگزاری برنامه های مشارکتی در حوزه های تربیتی آموزشی و درسی و تقویتی می باشد.

نظر شما