شناسهٔ خبر: 41155874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مزاحم اینترنتی در چهارمحال و بختیاری دستگیر شد

شهرکرد- ایرنا- رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا)چهارمحال و بختیاری از شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت، تهدید و اخاذی از نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پلیس فتای چهارمحال و بختیاری، سرهنگ مرتضی عسگری با اعلام این خبر افزود: در پی مراجعه چند نفر از شُکات و خانواده آنها در راستای ایجاد مزاحمت، تهدید و اخاذی از طریق شبکه‌های اجتماعی، موضوع به ‌طور خاص در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت: در تحقیقات مقدماتی از خانواده شاکیان و بزه‌دیدگان که بیشتر  نوجوان بودند، اعلام شد که در یکی از شبکه‌های اجتماعی، شخصی که خود را خانم معرفی کرده است با ارسال پیام و عکس، درخواست دوستی با فرزندانشان و جلب اعتماد کامل آن‌ها کرده و در ادامه عکس‌های خصوصی و شخصی را مطالبه می‌کرد، پس‌ از اینکه فرزندانشان به دلیل ناآگاهی، عکس‌های شخصی را برای متهم ارسال کردند، تهدید و اخاذی توسط متهم آغاز و هر بار مبالغی را برای جلوگیری از انتشار تصاویر خصوصی مطالبه می‌کرد.

وی اظهار داشت: با انجام تحقیقات علمی، فنی و تخصصی کارشناسان خبره این پلیس و همچنین اظهارات شاکیان، متهم که فردی ۲۱ ساله بود شناسایی، دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

رییس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هرگونه مزاحمت، تهدید و اخاذی در فضای مجازی، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنت www.cyberpolice.ir قسمت گزارش‌های مردمی یا با شماره تلفن ۰۳۸۲۱۸۲۴۴۴۰ اعلام کنند.

نظر شما