شناسهٔ خبر: 41155500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس:

توقف احداث پست برق لارستان موقتی است/ برق لارستان تامین از راه‌های جایگزین

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس با تاکید براینکه توقف روند احداث پست ۴۰۰ کیلوولت لارستان دائمی نخواهد بود، خاطرنشان کرد که تا زمان اجرایی شدن این پروژه تامین برق مورد نیاز لارستان با استفاده از راهکارهای جایگزین ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

غلامرضا نصیری دوشنبه ۱۶ تیر در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل تحریم‌های ظالمانه و اینکه تامین کننده این پروژه تسهیلات بانک توسعه اسلامی بود، روند اجرای پروژه پست ۴۰۰ کیلوولت لارستان با محدودیت مواجه شده است که این به معنی توقف پروژه نیست.

او با بیان اینکه تا به ثمر نشستن پروژه یاد شده از راهکارهای جایگزین برای تامین برق لارستان استفاده می‌شود، گفت: با توجه به روند افزایشی بار مصرف برق در منطقه جنوب فارس و شهرستان لارستان، توسعه زیرساخت برق ضروریست؛ لذا برای جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از احداث نشدن پست ۴۰۰ لارستان، اقدامات جایگزینی اجرایی شده تا از خاموشی جلوگیری شود.

نصیری اضافه کرد: نصب ترانس سوم در پست ۲۳۰ لارستان، احداث خط انتقال از نیروگاه جهرم و افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ نصیرخانی از اقدامات جایگزین برای پر کردن خلاء نبود پست ۴۰۰ کیلوولت لارستان بوده که به خوبی توانسته است نیاز منطقه جنوب فارس به برق را تامین کند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس افزایش ظرفیت برخی از پست های برق موجود در منطقه را نیز یکی دیگر از راهکارهای جایگزین برای تامین برق مطمئن و پایدار در منطقه لارستان دانست و گفت: در این مدت برای تامین برق مورد نیاز شهرستان‌های جنوبی فارس و منطقه لارستان، پست ها و خطوط مربوطه افزایش ظرفیت داشته است .

نصیری اضافه کرد: افزایش ظرفیت پست ۶۳ کیلوولت بلغان ، پست ۶۳ کیلوولت فیشور ، پست ۶۳ کیلوولت قیصریه لارستان از جمله پست های برق است که افزایش ظرفیت داشته است .

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام شده به شکلی بوده که امسال و سال‌های آینده در تامین برق لارستان با مشکلی مواجه نشویم.

نصیری ضمن تاکید بر اینکه، احداث پست ۴۰۰ لارستان از دستور کار خارج و متوقف نشده است، گفت: بروز مشکل در تامین نقدینگی خارجی خللی در اراده شرکت برق منطقه‌ای برای اجرای این پروژه ایجاد نکرده و مسئولین و کارشناسان در شرکت برق منطقه ای استان فارس برای پیگیراحداث پست ۴۰۰ کیلوولت لارستان هستند.

انتهای پیام

نظر شما